JCI kleeft etiket ‘uitmuntend’ op AZ Groeninge
KORTRIJK - Voor de vierde maal op rij heeft een internationaal team van auditoren het Kortrijkse ziekenhuis AZ Groeninge een… Lees meer
OOSTKAMP – Het digitale landschap evolueert steeds sneller en de vraag naar uitgebreide expertise in verschillende domeinen blijft stijgen. Digitalisering kwam in 2021 hoger dan ooit op de agenda van bedrijven. Daarom bundelen nu zes digitale scale-up’s hun krachten in het netwerk Sonical. Sonical heeft een onderkomen gevonden op de innovatieve campus O’Forty in Oostkamp. Bruggelingen Kris D’hoest en Olivier Laloo van Arcade zijn de trekkers in het verhaal.
In 2021 realiseerden de scale-ups samen 6 miljoen omzet, waarbij enkele bedrijven een groei van 70% kenden. Deze sterke groei en de digitale toekomst brengt gezonde ambities met zich mee en Sonical verwacht dan ook deze groei te kunnen bestendigen in de komende jaren. Het uitgangspunt van dit nieuwe digitaal expertennetwerk? Als nichespeler kan je nooit àlle kennis in huis hebben. Met dit netwerk kan Sonical haar klanten een totaaloplossing bieden voor hun digitale noden, met behoud van schakelsnelheid en persoonlijke aanpak.
Sonical gelooft sterk dat een globaal maar lokaal verankerd netwerk van digitaal talent de toekomst is voor zowel onze experten als klanten. En dat talent vonden ze alvast bij 6 digitale scale-up’s verspreid over Vlaanderen: Arcade, Aximize-IT, DevElite, Split the Sea (Heestert), The Product Architects en TWS.
Elke partner binnen de Sonical groep is uniek en complementair, waarbij kennis, professionele standaarden en investeringen gedeeld worden. Op veel vlakken hebben deze bedrijven ook dezelfde noden. “Dankzij shared services zoals marketing, kwaliteitscontrole en rekrutering kunnen we efficiënties realiseren die elk bedrijf op zich nooit zou kunnen”, zeggen de initiatiefnemers. “Hierdoor kan Sonical op een gecoördineerde manier totaaloplossingen aanbieden met behoud van de dynamiek en flexibiliteit van een niche provider.”
Het nieuwe netwerk zegt ook open te staan voor samenwerking met derde partijen.
Stefaan Vanassche, bestuurder bij Sonical, geeft tekst en uitleg bij de ambities. “De missie van Sonical is tweeledig”, aldus Vanassche. “Ten eerste willen we lokaal verankerd talent en bedrijven de kans geven om te groeien onder de Sonical-paraplu. Ten tweede is het voor ons belangrijk dat we de klanten die voor Sonical kiezen een zo compleet mogelijke oplossing kunnen aanbieden om hun digitale strategie uit te bouwen. Sonical stimuleert en inspireert digitale en product start-ups om de volgende stap te nemen in hun groeitraject. Met de verhuis van het hoofdkantoor naar O’Forty bieden wij alvast een bruisende, innovatieve omgeving aan.”
foto: Stefaan Vanassche, Kris D’Hoest en Olivier Laloo
KORTRIJK - Voor de vierde maal op rij heeft een internationaal team van auditoren het Kortrijkse ziekenhuis AZ Groeninge een… Lees meer
KORTRIJK - Wat met e-commerce? Heiligmakend of toch niet zo? Als nationale 'e-commerce personality of the year' heeft de Kortrijkse… Lees meer
INGELMUNSTER - Group Monument, van de familie De Poorter, mag een deel van de Parijse Notre Dame helpen restaureren. De… Lees meer
WIELSBEKE - Met een jaarverslag getiteld 'Here.We.Go' en een duurzaamheidsverslag 'Shaping sustainable living, together' toont Beaulieu International Group (B.I.G.) zijn uitgesproken… Lees meer
KORTRIJK - Op 6 maanden tijd liefst elf internationale hoog aangeschreven prijzen of awards in de wacht slepen. Dat huzarenstukje… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen