Cottenjé Leslie – foto Lies WIllaert

Leslie Cottenjé kandidate voor vrouwelijke ‘Manager van het Jaar’

BRUGGE - Markant vzw, UNIZO en het Agentschap Innoveren en Ondernemen zijn voor de 20ste keer hun zoektocht gestart naar straf, vrouwelijk ondernemerstalent. Leslie Cottenjé uit Damme, CEO van Hello Customer, is genomineerd voor de prestigieuze trofee (de WOMED Award). Op 27 februari wordt in Brussel bekendgemaakt of zij de Onderneemster van het Jaar is.

Hello Customer werd in 2015 opgericht door Leslie Cottenjé, Joeri Pansaerts en Bram De Vos. Zij bouwden een software as a service-platform dat grote bedrijven in staat stelt om de beleving en verwachtingen van hun klanten in kaart te brengen, er op een automatische manier inzichten uit te destilleren en de klantenervaring vervolgens te optimaliseren. Vandaag wordt Hello Customer voornamelijk gebruikt door bedrijven uit de financiële en retailsector in België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. In eigen land behoren gevestigde waarden als FNG Group, Lunch Garden en JBC tot de klanten. “Het gaat snel voor Hello Customer. In drie jaar tijd zijn we enorm gegroeid en ons bedrijf telt nu 20 medewerkers. De dynamiek zit goed en dat geeft een ongelooflijk gevoel”, vertelt Leslie Cottenjé.

In steeds meer ondernemingen staat een vrouw aan het roer. Een evolutie die applaus verdient. Ondernemerschap met 'a female touch' is een verrijking voor onze economie. Dat willen Markant vzw en UNIZO elk jaar in de kijker plaatsen met de uitreiking van de WOMED Award. De prijs is een bekroning voor inspirerend vrouwelijk ondernemerschap en wil ook andere vrouwen aanzetten om de sprong naar een eigen zaak te wagen. Bij de selectie van de genomineerden gaat de jury op zoek naar ambitieuze verhalen van vrouwen met een visie, innovatie- en daadkracht. Voor Leslie komt haar selectie enigszins als een verrassing: “De nominatie voor Onderneemster van het Jaar is een hele eer", aldus Cottenjé. "De prijs winnen zou voor het werk van het hele Hello Customer-team en de evolutie die we hebben doorgemaakt de kers op de taart zijn.”

Wind in de zeilen

Zelf erkent ze ook sterk gegroeid te zijn in haar rol als CEO en boegbeeld van het groeibedrijf: “Eigenlijk had ik nooit gedacht dat ik CEO zou worden", zegt ze. "Tijdens een meeting schoven mijn collega’s mij naar voor om het bedrijf te leiden. Vanaf dan ben ik er bedachtzaam, maar stevig in gevlogen en had ik één doel voor ogen: van Hello Customer een succesvol én internationaal bedrijf maken, een referentie voor klantgerichte bedrijven en organisaties.”

Het in Gent gevestigde Hello Customer heeft alvast de wind in de zeilen. Het feedbackplatform zal de komende maanden verder worden uitgebouwd om klanten nog sneller en beter te begrijpen om op alle mogelijke momenten met hen te communiceren: in de winkel, door customer service e-mails en op sociale media. Steeds meer sectoren zijn geïnteresseerd in het AI-platform. Om de stijgende vraag de baas te blijven, zoekt het Gentse bedrijf ook continu nieuwe medewerkers.