JCI West-Vlaanderen zoekt de opvolger voor Steven Callens (Sunday)
KORTRIJK - Nog even aftellen en we weten wie de opvolger is van Steven Callens (Sunday) die vorig jaar de… Lees meer
WEVELGEM – “To stand out is to be seen, we make you light up.” Met dat motto lanceerde de Wevelgemse onderneemester Lien Degrauwe zopas met haar vennootschap Ghold haar eigen merk Swivvle®. Door op een innovatieve manier de retro-reflectietechnologie toe te passen, onder meer in fietshelmen, wil Swivvle® kleurrijke, hippe en stijlvolle reflecterende producten op de markt brengen. Op die manier doorbreekt ze de perceptie dat reflectie en veiligheid saai, grijs en zelfs lelijk zouden zijn.
Lien Degrauwe (40) uit Wevelgem staat aan de wieg van het merk Swivvle®, dat vorige week met een succesvol lanceringsevent officieel van start ging. Zelf heeft ze meer dan 20 jaar ervaring in de sportretail en mode-industrie, zowel op het vlak van sales als op het vlak van retail of styling. Met die ervaring op zak maakt ze er nu haar missie van om reflecterende producten op de markt te brengen, waardoor de (zwakke) weggebruiker zowel veilig als modebewust op pad kan gaan.
Zowat twee jaar terug ging Degrauwe in zee met een Zwitserse investeerder met expertise en ervaring in retro-reflectie of glaspareltechnologie en productontwikkeling. Die samenwerking werd nu bezegeld met de lancering van Swivvle® en meteen ook de bekendmaking van het eerste Swivvle® product: een 360° reflecterende en tegelijk kleurrijke helm. De technologie werd rechtstreeks geïntegreerd in de grondstof, dus niet door middel van een coating. Bovendien voldoet de helm aan de strengste veiligheidsnormen en is hij ook gecertificeerd voor Pedelecs (ultrasnelle elektrische fietsen die een snelheid tot 45 km/u halen). Dat de lat hoog ligt op het vlak van veiligheid, blijkt ook uit de integratie van de Mips-technologie, een gepatenteerd veiligheidssysteem dat ontwikkeld is om de impact op de hersenen te verkleinen bij een val.
Vanaf voorjaar 2023 zal de helm beschikbaar zijn, zowel online als via offline retailkanalen. Momenteel kan de helm al in voorverkoop besteld worden via het wereldwijde crowdfundingplatform Indiegogo. Op deze manier hoopt Lien inzichten te krijgen in welke markten interesse zouden kunnen hebben in haar product voor verdere (internationale) expansie, en kan ze tegelijk de modellen en de productie van bijkomende helmmaten deels financieren.
De crowdfundingcampagne van Swivvle® kan je via deze link vinden: https://www.indiegogo.com/projects/swivvle#/ of via de website: https://swivvle-official.com/en
KORTRIJK - Nog even aftellen en we weten wie de opvolger is van Steven Callens (Sunday) die vorig jaar de… Lees meer
DEERLIJK - Ignace Coudron, eigenaar en CEO van het bekende motorhomebedrijf Vanomobil uit Deerlijk, heeft nog maar eens de rug… Lees meer
KORTRIJK - Ondernemerschap en ondernemende skills zijn cruciaal voor de toekomst en daar zet Hogeschool VIVES al jaren op in.… Lees meer
KORTRIJK - Voor Lab9 Group, met B2B-speler Lab9 Pro en B2C-retailer Lab9 Stores, was 2022 het beste jaar ooit. De… Lees meer
IEPER - De chirurgie zal de komende tien jaar meer veranderen dan de voorbije honderd jaar. Die uitspraak komt uit… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen