KarelCambienFotometPijl

Made in West-Vlaanderen bestaat tien jaar: reacties

KORTRIJK - Op 4 oktober 2015 begon Made in West-Vlaanderen met zijn dagelijkse nieuwsbrieven. Toen nog met nul lezers, vandaag met een dagelijks bereik van +/ 80.000 en - u leest het goed - inmiddels al ruim 12.500 gepubliceerde artikels. Made in West-Vlaanderen was in 2015 de jongste telg binnen de Made in-familie van Mediahuis, een familie die 7 'dochters' telt: in de 5 Vlaamse provincies + de regio's Kempen en Mechelen.

Bij tien jaar Made in West-Vlaanderen willen we ook peilen naar reacties bij enkele prominente lezers, zoals de West-Vlaamse gouverneur Carl Decaluwé, Bert Mons (topman van Voka West-Vlaanderen) en éminence grise Christian Dumolin, al zes decenia op de barrikades van het ondernemerschap in West-Vlaanderen.

foto: archief Mediahuis (mediacampagne Made in)

 

“Ik wens je met de 10e verjaardag van de nieuwsbrief ‘Made in West-Vlaanderen’ van harte te feliciteren. De nieuwsbrief is al jaren de referentie wil je goed op de hoogte gebracht worden van het economische en bedrijfsnieuws in West-Vlaanderen. Het belang van deze nieuwsbrief, zeker ook voor beleidsmakers, is de polsslag voelen van wat er leeft en beweegt in onze provincie. Het bereik van 80.000 dagelijkse lezers zijn het levend bewijs van de waarde van de nieuwsbrief. Ik zou zeggen op naar de 100.000 in de volgende 10 jaar.”

(Carl Decaluwé, gouverneur van West-Vlaanderen)

“Van harte proficiat met deze mooie mijlpaal. Eén van de eerste mails die ik dagelijks met veel interesse lees, is ‘Made in West-Vlaanderen’. Zoals u weet ben ik een vroege vogel en ik vraag me af hoe u erin slaagt om ons het nieuws zo vroeg in de ochtend (rond 5h30) te laten geworden. In enkele minuten geeft dit een overzicht van wat er leeft in onze regio, die zoals u weet mij bijzonder nauw aan het hart ligt. De tijd vliegt en in de 10 jaar bestaan is uw lezerspubliek uitgegroeid tot talrijke tienduizenden geïnteresseerden. U schrijft graag over ondernemers, maar u bent zelf het voorbeeld van een echte entrepeneur. Nogmaals proficiat en dank voor uw dagelijkse informatie.”

(Christian Dumolin, Koramic Investment Group)

“Tien jaar lang is Karel Cambien de vaste pen van Made in West-Vlaanderen. Hoewel hij al veel langer in het vak staat, markeert dit jubileum een bijzonder moment: een decennium waarin hij het ondernemerschap van onze regio met talent en toewijding in de kijker zette. Karel is het toonbeeld van de goede journalist. Altijd kort op de bal, met een feilloze neus voor nieuws en een scherp oog voor detail. Hij ziet waar verhalen ontstaan, voelt wat ondernemers bezighoudt en weet dit te vertalen naar artikels die informeren én inspireren.

Zijn indrukwekkend netwerk is daarbij geen trofee, maar een werkinstrument. Het opent deuren naar de boeiende diversiteit van het West-Vlaamse ondernemerslandschap. Dat netwerk heeft hij opgebouwd dankzij één grote kracht: vertrouwen. Ondernemers weten dat ze bij hem hun verhaal kwijt kunnen, in alle openheid en met wederzijds respect. Dat maakt zijn stukken niet enkel correct, maar ook menselijk en warm. In die tien jaar liet hij honderden ondernemers aan het woord: de pionierende starter, de ambitieuze groeier, de gevestigde naam. Elk kreeg bij hem dezelfde kans om gehoord te worden. Daarmee gaf Karel niet alleen zichtbaarheid, maar ook erkenning en trots aan een regio die bruist van initiatief.

Tien jaar Made in West-Vlaanderen met Karel Cambien is tien jaar verhalen die de lezer meenemen en de regio versterken. Vandaag zeggen wij: proficiat, Karel, en dank voor dit decennium van journalistieke excellentie. Op naar nog vele jaren waarin jouw scherpe pen en warme blik ondernemers blijven verbinden.”

(Bert Mons, gedelegeerd bestuurder Voka West-Vlaanderen)