Vandermarliere Fred boxershort

McAlson fleurt zijn nieuwste boxershortcampagne op met Fred Vandermarliere

ZWEVEGEM -LAARNE - De families Vandermarliere en Deren, allebei de motoren achter familiebedrijven, pakken bij wijze van eindejaarsstunt uit met een opvallende campagne. Het Oost-Vlaamse McAlson van de familie Deren, dat boxershorts op de markt brengt, heeft Fred Vandermarliere gevraagd om hun media- en communicatiecampagne op te luisteren, maar dan wel in boxershort uiteraard. Omdat er geen budget was voor fotomodellen, zo luidt de officiële verklaring. 

 

 

Het West-Vlaamse Vlaamse Vandermarliere Cigar Family (VCF) heeft zijn sigaren even opzij gerold om samen met McAlson een exclusieve lijn boxershorts uit te brengen. McAlson staat erom bekend de communicatiestunts niet te schuwen. De bekende boxerproducent lijkt zijn gelijke nu gevonden te hebben in de West-Vlaamse sigarenexpert VCF. De twee familiebedrijven hebben daarom besloten om samen een kleurrijke lijn boxershorts uit te brengen met een knipoog naar sigarenliefhebbers. Starring: Fred Vandermarliere.

Win-win

In samenwerking met het gereputeerde sigarenmerk VCF brengt McAlson met sigaren bedrukte boxershorts uit in vier verschillende kleuren: groen, rood, lichtblauw en navyblauw. De eerste boxershorts zijn bestemd voor de trouwe klanten van VCF, maar ze zijn ook verkrijgbaar in de winkel. Een ideaal eindejaarsgeschenk voor zowel jonge als oude sigarenliefhebbers, heet het. “Toen we op het idee van de sigarenboxers kwamen, dachten we meteen aan VCF”, zegt Pierre-Henri Deren, general manager bij McAlson. “We namen contact met hen op en snel  groeide het ludieke idee uit tot een volwaardige campagne.”

Het betere werk

Pierre Deren startte als zoon van een textielfamilie, twintig jaar terug zijn eigen business op. De firma McAlson (let op de woordspeling) focuste zich unilateraal op boxershorts, maar dan wel van uitmuntende kwaliteit en met slimme dessins. Het bleek al snel een schot in de roos. Inmiddels heeft de tweede generatie al zijn opwachting gemaakt in het familiebedrijf uit Laarne. McAlson zegt dat het een mix biedt van alles: een vleugje Brits, een scheut Italiaanse finesse, Franse 'je ne sais quoi' en Belgisch surrealisme. Het aanbod is bestemd voor mannen van 2 tot 102 jaar oud.