Het familiebedrijf NDQ Logistics is gespecialiseerd in de export van goederen naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland. De West-Vlaamse trailer operator centraliseert goederen van vrachtwagens – afkomstig uit alle uithoeken van Europa – in haar magazijn, om ze vervolgens in opleggers onbegeleid over het Kanaal te verschepen.
Werken op twee niveaus
NDQ neemt ook de volledige administratieve afhandeling voor haar rekening, omdat er sinds de Brexit veel meer administratie komt kijken bij handel met het Verenigd Koninkrijk. Zo biedt het bedrijf haar klanten een ‘one-stop-shop’ benadering. “Het ontwerp van het cross docking magazijn is een innovatief staaltje architectuur, uniek in België”, zegt CEO Nicolas Dehaemers trots. “Door in twee verdiepingen te werken, maken we optimaal gebruik van de ruimte en kunnen we veel grotere volumes goederen snel en efficiënt overladen. Niets dan voordelen dus voor onze klanten.”
De capaciteitsuitbreiding moet ook extra werkgelegenheid met zich meebrengen. NDQ hoopt 20 bijkomende havenarbeiders en 10 extra bedienden te kunnen aanwerven. Voor het ontwerp nam NDQ architecten- en ingenieursbureau DBG uit Kortrijk onder de arm, vanwege zijn grote expertise in logistieke magazijnen.