20170421 GENT Lisbeth Imbo en Bart Vandesompele FOTO BAS BOGAERTS 20170421 GENT Lisbeth Imbo en Bart Vandesompele FOTO BAS BOGAERTS

Ondernemers getuigen moedig over hun ‘kwetsbaarheid’

OostendeProductiehuis The Content Makers pakt deze week (vrijdag 8/12) in de cultuurzaal Grote Post (Oostende) uit met een gespreksavond rond een heikel thema, te weten “kwetsbaarheid”. Ook ondernemers komen aandraven met moedige getuigenissen.

The Content Makers is een jong bedrijf van Lisbeth Imbo (VRT, De Morgen) en Bart Vandesompele (BASE, Film Festival Gent, Community Gent). Ze zijn beiden voor vijftig procent aandeelhouder. Ze namen het initiatief vanuit de vaststelling dat niet alles wat men aanraakt verandert in goud, en dat geldt zeker ook in het leven van een ondernemer, voor wie vallen en opstaan er absoluut bijhoort. Bekende en minder bekende Vlamingen zullen getuigen met verhalen die uit het echte leven zijn gegrepen. "Kwetsbaarheid kan breed gaan", aldus Bart Vandesompele. "Stress, burn-out, andere vormen van psychische kwetsbaarheid. Het werk, het gezin, de familie, vrienden, kennissen, sociale media, peer pressure, stress kan overal en in alle vormen opduiken. Onze maatschappij evolueert razendsnel. Er komen nieuwe invloeden en culturen op ons af die onze vaste gewoontes dooreenschudden. Sommigen beweren dat je sterker wordt als je je eigen kwetsbaarheid in de ogen kijkt. Maar is dat wel zo? Wij proberen kwetsbaarheid te duiden, bespreekbaar te maken en op een positieve manier te overtuigen dat kwetsbaarheid er nu eenmaal is maar kan opgelost worden. Deze avond is een kwetsbare avond voor mensen die zich open willen opstellen."

Eerlijke opinies

De gasten komen uit diverse hoek. Naast een reeks politici (zoals onder meer Johan Vande Lanotte en de omstreden Sigfrid Bracke), komen ook ondernemers terecht op de planken. Zo onder meer  Ignace Van Doorselaere (CEO Neuhaus en gewezen CEO van lingeriefabrikant Van de Velde) en Vincent Mannaert (algemeen directeur van Club Brugge). Verder onder meer Marc Van Ranst (griepcommissaris), Sven Mary en Rob Vanoudenhoven. "Bij The Content Makers willen we geen post-truth facts maar eerlijke opinies gebaseerd op ware feiten", aldus de beide initiatiefnemers.