DCIM100MEDIADJI_0008.JPG DCIM100MEDIADJI_0008.JPG

Paulig (moedermaatschappij van Poco Loco) schrijft een ‘E viva Espana’ verhaal

ROESELARE - Paulig, het internationale (Finland) familiebedrijf in voeding en dranken dat in België (Roeselare) twee productievestigingen heeft voor tortilla’s, dinnerkits en chips en er momenteel bouwt aan een derde productiefaciliteit, neemt het innovatieve, in Spanje gevestigde bedrijf Liven (290 medewerkers) over. Met de overname wil Paulig de groei van zijn tex-mex- en snackingactiviteiten in Europa stimuleren. De portefeuille van snacks en tex-mexproducten van Liven is een van de breedste in Europa en genereerde in 2021 een omzet van 63 miljoen euro voor het bedrijf. Liven heeft ongeveer 290 medewerkers in Spanje.

Deze overname combineert de sterke expertise van Paulig op het gebied van tex-mex en kruiden met de eersteklas productie- en innovatiecapaciteiten van Liven op het gebied van snacks. Door complementaire productportfolio's kunnen beide bedrijven hun leidende positie in de groeiende categorieën van tex-mex en snacking in West-Europa versterken.

De brede productportefeuille van Liven omvat innovatieve snacks op basis van maïs, groenten, granen en peulvruchten, maar ook glutenvrije en biologische producten.

Ambitie te koop

"Naast de recente investering in een derde productiefaciliteit voor tortilla’s in Roeselare, is de overname van Liven een belangrijke stap in de uitvoering van onze groeistrategie", aldus Rolf Ladau, CEO van Paulig (zie foto onder). "Het is onze ambitie om een van de snelst groeiende en winstgevende voedings- en drankenbedrijven in Europa te worden en een duurzame koploper in de sector te zijn. De slagvaardige innovatie- en productiemogelijkheden van Liven versterken de positie van Paulig als het leidende Europese tex-mexbedrijf. Dankzij de overname kunnen we ons aanbod aanvullen met nieuwe soorten snacks."

Paulig is de Europese leider op het gebied van tex-mex, met producten die in 70 landen wereldwijd worden verkocht. Het bedrijf heeft naast een uitgebreid aanbod klantenmerken een sterke expertise als merkbedrijf en op het gebied van conceptcreatie. Zowel Paulig als Liven zijn familiebedrijven – ze worden verenigd door hun sterke waarden, een cultuur waarin mensen centraal staan en een bedrijfsstrategie op de lange termijn. Beide bedrijven leggen sterk de nadruk op duurzame groei.

foto: Poco Loco/Paulig