Het gaat om een niet onbelangrijke strategische move, ook al is aluminium in deze fase slechts goed voor 2 procent van de omzet bij Deceuninck. Maar dat cijfer moet dus omhoog.
So Easy en het merk Decalu realiseert momenteel een jaarlijkse omzet van 16,4 miljoen euro en produceert in een hoogtechnologische site in Polen, met een R&D Center in annex. Peter Blijweert blijft operationeel aan boord. Hij richtte in 1984 Aliplast op en maakte met dat bedrijf opgang in de aluminiumsector, alvorens het te verkopen in 2004. Na die verkoop bleef hij, na een korte periode, toch actief in dezelfde sector, zij het met wisselend succes.
“We zijn tevreden met de overname van het resterende aandelen in deze joint venture”, dixit Stefaan Haspeslagh, CEO bij Deceuninck. “Binnen Decalu hebben we een sterk aluminium productaanbod ontwikkeld dat complementair is aan ons PVC-productgamma. Deze investering laat ons toe om een aanbieder te zijn van meerdere materialen als het gaat om raamoplossingen.”