BrightAnalytics-3

Roeselaarse BrightAnalytics opent nu ook een kantoor in Parijs

ROESELARE - BrightAnalytics, de Belgische SaaS-marktleider in geconsolideerde managementrapportering, opent begin augustus een nieuw kantoor in Parijs. Het Franse kantoor is het vijfde in Europa en zorgt voor een nieuwe mijlpaal in de internationale groei van het technologiebedrijf, dat eerder al vestigingen opende in Zweden, Noorwegen, Denemarken en Nederland. De hoofdzetel van het bedrijf is gevestigd in Roeselare. BrightAnalytics werd opgericht door het trio Merijn Demuynck, Lode Bogaert en Olivier Seynhaeve.

foto: archief

 

BrightAnalytics is een toonaangevende SaaS-oplossing voor geconsolideerde managementrapportering. Het platform connecteert met meer dan 300 boekhoud- en ERP-systemen en biedt CFO-teams realtime inzichten in de prestaties van hun professionele organisatie.

Na een sterke opstart in Scandinavië, waar inmiddels een team van twintig medewerkers actief is en een snelgroeiend kantoor in Rotterdam, wil BrightAnalytics zich nu ook lokaal verankeren op de Franse markt. Het Parijse kantoor zal openen op 5 augustus en wordt van bij de start reeds bemand door een lokaal sales team van 5 personen.

“Frankrijk is voor ons een strategisch logische stap en biedt een gigantisch marktpotentieel,” zegt Jonathan Ballieu, verantwoordelijk voor sales. “Ook hier merken we een duidelijke behoefte aan intuïtieve, realtime rapporteringstools die CFO-teams ontzorgen en versnellen.”

Internationale groei onderbouwt marktrelevantie

BrightAnalytics realiseert intussen bijna de helft van zijn omzet buiten België. Het klantenbestand telt meer dan 1.000 organisaties verspreid over Europa. Onder de gebruikers bevinden zich Belgische bedrijven zoals Willy Naessens, J.Cortès, Loop Earplugs, Bavet, Teamleader, Sportoase en Stas, evenals internationale groepen zoals Fotografiska en Densiq.

“Onze groei toont hoe universeel de uitdagingen zijn waarmee financiële teams geconfronteerd worden,” zegt Lode Bogaert, co-founder. “Of het nu gaat om een industriële groep of een technologiebedrijf; CFO’s willen grip krijgen op hun geconsolideerde cijfers en trekken hier volop de kaart van automatisering”.

Slimme inzet van artificiële intelligentie 

Naast de internationale expansie investeert BrightAnalytics fors in technologische vernieuwing, met een scherpe focus op artificiële intelligentie. Die AI wordt niet ingezet als modewoord, maar als een tastbare productiviteitshefboom binnen het kantoor van de CFO.

“AI moet meer doen dan data samenvatten,” zegt Olivier Seynhaeve, co-founder. “Wij bouwen toepassingen die financiële teams echt tijd doen winnen en fouten vermijden. Onze technologie ondersteunt hen bij het stroomlijnen van complexe processen, het sneller detecteren van onregelmatigheden en het verkrijgen van heldere inzichten in financiële data.”

Europese ambitie

Met vijf kantoren in Europa (Roeselare, Stockholm, Oslo, Kopenhagen, Rotterdam en binnenkort Parijs) en een team van honderd medewerkers bouwt BrightAnalytics verder aan zijn positie als Europese referentie in geconsolideerde rapportering.

“We geloven in de kracht van lokale aanwezigheid, gecombineerd met een uniforme technologie visie,” besluit Merijn Demuynck. “Onze langetermijnstrategie is gericht op duurzame groei, met focus op eenvoud, snelheid en betrouwbaarheid in rapportering.”