Van Walleghem Gautier

Starter in de kijker: Truewill biedt rekrutering aan van financiële profielen, maar met een hart

KORTRIJK - Met de oprichting van Truewill bundelen Mathieu Ackerman en Gauthier Van Walleghem hun jarenlange ervaring in financiële rekrutering om bedrijven in Oost- en West-Vlaanderen te ondersteunen bij het aantrekken van financiële profielen. Start-up Truewill wil zich onderscheiden door een sterke expertise in finance, met focus op culturele match én een sterke maatschappelijke betrokkenheid. Truewill staat voor handelen in lijn met wie je bent, zo zeggen de starters.  

Truewill is een nieuw rekruteringsbureau dat zich richt op het matchen van financiële professionals met bedrijven in Oost- en West-Vlaanderen. De oprichters, Mathieu Ackerman en Gauthier Van Walleghem, gooien samen meer dan 15 jaar ervaring in de weegschaal op vlak van financiële rekrutering en employer branding.

Beide startten hun carrière bij Deloitte in Finance en maakten de overstap naar rekrutering vanuit eenzelfde gevoel. Ze zochten zelf lang naar hun professionele richting, en vandaag willen ze uitgerekend die mensen helpen die aan eenzelfde zoektocht begonnen zijn.

Bruggen slaan

Mathieu was eerder director bij een vooraanstaande speler in rekrutering in Oost- en West-Vlaanderen, terwijl Gauthier mede-oprichter was van het employer branding agency Tomorrow en ervaring opdeed bij een internationale speler, waar hij de Oost-Vlaamse markt aanstuurde. “We begrijpen de twijfels, ambities en vragen waarmee financiële professionals én bedrijven worstelen,” vertelt Mathieu Ackerman. “Door onze achtergrond spreken we dezelfde taal, en kunnen we die vertaalslag maken tussen kandidaten en bedrijven op een manier die écht werkt.”

Truewill daagt bedrijven uit om verder te kijken dan het CV en bouwt zo mee aan teams die zowel inhoudelijk als cultureel een ‘match’ met elkaar hebben. Van operationele rollen tot strategische key functies, vast of tijdelijk. “Wij verbinden organisaties met mensen die impact maken”, zegt het duo.

Impact gedreven ondernemen

Een van de speerpunten van Truewill is de maatschappelijke betrokkenheid. Bij elke samenwerking kunnen klanten een deel van de fee doneren aan een goed doel naar keuze. Een van de preferred partners is de Georges Foundation, opgericht door Louise Dumarey, een vereniging die strijdt tegen kinderarmoede en kindermisbruik.

“We zijn dankbaar voor bedrijven zoals Truewill die niet enkel naar cijfers kijken, maar hun waarden concreet koppelen aan actie,” zegt Louise Dumarey. “Als organisatie voelen we ons gesterkt door die steun. En voor bedrijven is dit tegelijk een krachtig employer branding signaal: je toont waarvoor je staat, niet alleen wat je doet.”

info: www.truewill.be