PRINSENHOF HOTEL

TripAdvisor vol lof over Brugse logies

BRUGGE – Het bekende internetconcept TripAdvisor maakte voor de zestiende keer zijn ‘Travelers’ Choice Awards’ bekend. De Brugse logies vallen dit jaar opvallend vaak in de prijzen. Niet minder dan 27 hotels en 15 gastenkamers werden in acht verschillende categorieën genomineerd. 

8 Brugse hotels werden dit jaar opgenomen in de Top 25 van België. Deze eer viel ook 15 B&B’s te beurt in hun categorie. Huis Koning geraakte zelfs in de Europese én Wereld Top 25. Ook in de speciale categorieën is Brugge zeer goed vertegenwoordigd in de Belgische Top 25. Met 7 nominaties in de categorie ‘kleine hotels’, 12 nominaties in de categorie ‘beste dienstverlening’, 14 nominaties in de categorie ‘romantiek’ en 7 nominaties in de categorie ‘budget’ deed Brugge het nooit beter. In de nieuwe categorie ‘beste prijs-kwaliteit’ duiken meteen ook twee Brugse hotels op: Acacia en Academie.

Een speciale vermelding is er voor Hotel Prinsenhof, Relais Bourgondisch Cruyce en Hotel Van Cleef die in de categorieën ‘beste dienstverlening’ en ‘romantiek’ in de Europese Top 25 opduiken. Hotel Prinsenhof prijkt in die laatste categorie zelfs in de wereld Top 25. Dat hotel is eigendom van Bruggeling Thierry Lemahieu en zijn uit Poperinge afkomstige echtgenote Katrien Soenen die in 1986 begonnen aan hun mooie ondernemersavontuur.

Resultaat van dieptewerk

TripAdvisor, één van de grootste reisreviewwebsites ter wereld, baseert haar nominaties op de waarderingen en commentaren van miljoenen reizigers wereldwijd. Daarmee is deze beoordeling een waardevolle graadmeter voor de ervaringen van de verblijfstoeristen in onze stad.

Burgemeester Renaat Landuyt kan moeilijk anders dan opgetogen zijn: “De grote vertegenwoordiging van Brugse logiesbedrijven in deze lijsten is opvallend maar zeker geen toeval”, aldus Landuyt. “Het is het resultaat van de grote inzet van onze sector om de kwaliteit en de gastvrijheid die de stad zo hoog in het vaandel draagt mee waar te maken. Wij zijn bijzonder trots dat reizigers van over de hele wereld onze hotels en gastenkamers zo weten te appreciëren”.