“Design hoeft niet altijd onbetaalbaar te zijn of van veraf komen”, vertelt de Kortrijkse starter. “In plaats van te kiezen voor materialen van inferieure kwaliteit of productie in lage loon landen, doen wij net het omgekeerde: een lokale verwerking van hoogwaardige materialen. Zo worden al onze tafelbladen in West-Vlaanderen gemaakt en verwerken wij al het metaal binnen de EU.”
Bij ervins werd bewust gekozen voor een D2C of direct to consumer model. “Door een schakel over te slaan staan we niet alleen dichter bij onze klanten, we slagen er ook in om meer kwaliteit en design te bieden voor dezelfde prijs”, aldus Julot Punnewaert. “Wij zetten actief in op een retail model waarin online en fysieke wereld hand in hand gaan en elkaar zelf versterken. Midden oktober gingen we van start met de webshop. Nu willen we met ervins ook tijdelijke fysieke winkelpunten openen om zo uit te groeien tot een omni-channel merk. Ervins is namelijk een echt belevingsmerk waar alles om de klanten en het verhaal draait, en fysieke aanwezigheid sluit zich daar perfect bij aan. Kijk maar naar Amazon: die hebben met hun disruptieve model heel wat boekenhandels uit de markt geconcurreerd om erna zelf fysieke winkelpunten te openen, waar de consument telkens centraal staat. Als je op city trip in New York 3 boeken koopt vraagt de verkoopster doodleuk of u een boek wenst voor de terugvlucht en of ze de overige boeken mag opsturen naar je thuisadres.”
Sexy en cool
De nieuwe ‘ervins spring store’ opent de deuren op 17 februari in de Lange Kruisstraat 28 in Gent. Daar kan ook de eerste old school collection bezichtigd worden en die ontwikkeld werd in nauwe samenwerking met Galvanitas. “We openen in het prachtige pand gedurende 3 maanden onze eerste flagship store”, aldus nog Julot. “Momenteel verkiezen we om tijdelijke winkels te openen om snel en flexibel te handelen, alsook om verscheidene regio’s te kunnen aanspreken. Welke regio’s nog volgen, dat zal op tijd en stond geweten zijn.”
Ervins, afgeleid van het Schotse ‘irving’ (mooi, goed ogend), ambieert een eigentijds en hip merk te zijn. “We brengen kwalitatieve meubels op een sexy en coole manier”, zegt starter Julot Punnewaert. “Door de klassieke meubelhandelaar over te slaan kan dit ook aan betaalbare prijzen. Ervins’ meubelen staan voor tijdloze design artikelen in een nieuw jasje. Zo grijpt onze eerste collectie terug naar de nostalgische en alom bekende schoolmeubelen.”