Ring Shopping Kortrijk02

Wereldhave wil horeca in Ring Shopping Center ‘boosten’

KUURNE - De Belgische groep Wereldhave Belgium, één van de grootste eigenaars en uitbaters van winkelcentra in ons land, wil de horeca in haar vijf winkelcentra - waaronder Ring Shopping in Kortrijk - een flinke duw in de rug geven. Daarom geeft het de horeca in die shopping centra drie maanden lang gratis 2.000 vierkante meter extra ruimte om tafeltjes en terrasjes te zetten.

De horeca-uitbaters halen opgelucht adem, want na drie maanden zonder inkomsten kunnen ze sinds deze week eindelijk weer aan de slag. Data-expert Graydon vreest echter dat er heel wat horecazaken in België de komende maanden failliet zullen gaan door de coronacrisis, en daar heeft niemand belang bij.

Wereldhave Belgium is in ons land eigenaar van vijf winkelcentra (Kuurne, Genk, Nijvel, Luik en Doornik) en neemt nu forse maatregelen om de 51 horecazaken in haar winkelcentra te ondersteunen. "Onze horeca-uitbaters krijgen drie maanden lang 2.000 vierkante meter extra ruimte, zowel in- als outdoor", zegt Ine Beeterens namens Wereldhave. "Dit moet helpen om ook de veiligheidsmaatregelen te respecteren. Zonder extra ruimte kunnen de uitbaters ook hun inkomsten niet op peil houden."

Wereldhave Belgium belooft ook om voor een mooie en uniforme aankleding te zorgen voor de vijf winkelcentra om hen een extra boost te geven. Daarvoor wordt een beroep gedaan op externe partners, zoals het bedrijf dat onder meer de VIP-zone op Rock Werchter ontwerpt. De eerste reacties van de winkelcentra zijn alvast zeer positief.

Tafel reserveren

Shoppen is vandaag meer dan ooit een vorm van ontspanning en volgens de experten van Wereldhave Belgium hoort daar ook lekker eten en drinken bij. En die horeca zal in de toekomst nog belangrijker worden in shoppingcenters, klinkt het. Wereldhave Belgium wil van haar winkelcentra ‘full service centra’ maken en zal daarom het aanbod van horecazaken nog verder uitbreiden. Uiteindelijk moeten de horecazaken in de toekomst minstens 15 procent van het totale aanbod in de winkelcentra uitmaken.

Wereldhave Belgium biedt al haar horecapartners ook een account aan op het online reservatieplatform Resengo dat maandelijks meer dan 4,9 miljoen gereserveerde couverts en 1,5 miljoen actieve gebruikers telt. De beheerder van de winkelcentra staat in voor de set-up kost. Dankzij deze tool kunnen bezoekers van de horecazaken op voorhand een reservatie maken, zodat ze altijd 100 procent zeker zijn van hun plekje. De horeca-uitbaters kunnen van hun kant rekenen op een optimale bezetting van hun zaak conform alle coronarichtlijnen.