KIXX 22 think2act 2_

Zedelgemse KIXX trekt kapitaal aan om te groeien

BRUGGE - Het Brugse (Zedelgem) marketing- en communicatiebureau KIXX heeft een strategisch plan uitgewerkt om de komende jaren verder te groeien in België en Nederland. Om dat plan te realiseren heeft CEO Mark Caelenberghe het Belgische investeringsfonds Think2Act aangetrokken. KIXX heeft de voorbije jaren een mooie groei neergezet, ook via enkele overnames. "Het is nu de bedoeling om dit groeiverhaal verder te zetten en te versnellen”, verklaren beide partners.

Bijna 15 jaar geleden startte Mark Caelenberghe in zijn eentje KIXX op. Vandaag telt het marketing- en communicatiebureau, dat focust op strategische trajecten bij kmo’s en corporates, ruim 35 medewerkers. Goed voor een omzet van 7 miljoen euro. “Als full service bureau zijn en blijven we ambitieus”, stelt Caelenberghe. “Na de overname en integratie van Magenta en Kliek hebben we de voorbije jaren flinke stappen vooruit gezet. We hebben voor een aantal klanten ook al campagnes gerealiseerd in Nederland en zien potentieel om die markt verder te ontwikkelen. Ook in België is er ruimte voor verdere groei.”

Om dat traject te realiseren, breidt KIXX verder uit. Het bureau heeft momenteel 6 vacatures open staan, voor onder meer digital marketing, web development, design en content creatie. Daarnaast zocht het ook een financiële partner die ons groeiverhaal kon ondersteunen. "Met Think2Act halen we een Belgische investeerder aan boord, die samen met ons een verhaal op lange termijn wil schrijven”, aldus Mark Caelenberghe.

Gespecialiseerde diensten

Koen Verhelst, managing partner van Think2Aact: “We merken dat marketing en communicatie een steeds complexer gegeven wordt, ook als gevolg van de evoluties in sociale media. Veel bedrijven, ook uit onze portfolio, hebben op dat vlak nood aan gespecialiseerde dienstverlening. KIXX speelt perfect in op die evoluties en heeft een alomvattende aanpak. Bovendien heeft Mark zich de voorbije jaren omringd met een jong en sterk management team. Hun kennis van de markt, gecombineerd met het ondernemerschap van Mark heeft ons overtuigd.”

Think2Act participeert hoofdzakelijk in kmo’s met groeipotentieel. Het team focust op een middellange tot lange investeringshorizon. “Dit is onze eerste participatie in de marketing- en communicatiesector, maar KIXX sluit perfect aan bij andere dienstverlenende en consultancybedrijven die we al in portefeuille hebben", aldus Verhelst. "We kennen het dienstverlenend businessmodel dus goed.”

Nieuwe acquisities voor elkaar krijgen, is nu de eerste prioriteit op voorwaarde dat ze ook complementair zijn.

Foto: Nicolas Buysschaert en Mark Caelenberghe (KIXX) en Koen Verhelst (Think2Act)