Pop-up Zeeman – sneakers

Zeeman opent pop-upwinkel in Kloosterstraat

ANTWERPEN – De Nederlandse winkelketen Zeeman gaat in de Antwerpse Kloosterstraat een pop-upwinkel openen waar twee bijzondere sneakers te koop zullen zijn. Eén model wordt exclusief en prijzig, terwijl het andere uitgaat van een basic ontwerp en aan een zachte prijs verkocht zal worden. Hiermee wil Zeeman aantonen dat het verschil in prijs niet gelijkloopt met het verschil in kwaliteit.

Sneakers zijn in. Sommige mensen durven er best wat geld voor neerleggen. Bij Zeeman zijn ze er echter van overtuigd dat een goedkope sneaker niet minderwaardig hoeft te zijn. Om dat aan te tonen brengen ze zowel een exclusieve als een eenvoudige sneaker op de markt. Die sneakers zullen ze aan de man brengen via een pop-upwinkel in de Kloosterstraat in Antwerpen, maar ook online kan je ze op de kop tikken.

Zoveel mogelijk zelf doen

Voor de Hybrid Z, de dure sneaker, werkt Zeeman zoals merken uit de fashion- en sneakerindustrie doen. Er wordt gekozen voor een uniek en opvallend ontwerp, een beperkte oplage en uitgebreide marketingcampagne, waarvoor ook influencers worden ingezet. Voor de Basic Z, de goedkope variant, volgt Zeeman zijn eigen werkwijze: een simpel ontwerp met goede materialen als basis, in grote aantallen geproduceerd, lage transportkosten en geen dure reclame. “Door zoveel mogelijk zelf te doen en altijd te bedenken of het nóg eenvoudiger kan, lukt het ons om verantwoorde kwaliteit te bieden voor de laagst mogelijke prijs”, klinkt het bij de prijsbreker.

Terwijl de prijs van de goedkope sneaker op 12,99 euro ligt, moet je voor het dure model 200 euro ophoesten. De winst die Zeeman met de Hybrid Z maakt, gaat evenwel naar het goede doel dat de keten al veertien jaar steunt: het Indiase Save Our Sisters, waarmee arme straatmeisjes geholpen worden.