OvalOffice

27Names pleit voor meer open communicatie in Europa

ANTWERPEN – Naar aanleiding van zijn tiende verjaardag lanceert 27Names de campagne Rules of Play. Het Europese netwerk van live communicatiebureaus, opgericht door het Antwerpse The Oval Office, pleit daarmee voor een betere communicatie tussen de verschillende Europese landen. Verrassende plotwending: kinderen hebben het voor het zeggen.

In Rules of Play komen 27 afgevaardigden samen in Schengen, het kruispunt van Europa, om er te discussiëren politieke thema’s en beleid. De afgevaardigden zijn bovendien allemaal kinderen, met het idee dat zij met een geheel eigen blik naar de wereld kijken.

Wouter Boits, ceo The Oval Office en voorzitter 27Names: “Deze campagne is geïnspireerd op de dingen die kinderen ons kunnen leren - hun elementaire 'spelregels': iedereen is welkom, nieuwe dingen uitproberen, luisteren, eerlijk spelen, plezier maken. Als Europees netwerk van creatieve bureaus, geloven we dat samen spelen leuker is dan alleen te staan."

De campagne roept volwassenen, en in het bijzonder bedrijfsleiders en beleidsmakers, op om af en toe wat meer de onbevangen levenshouding van een kind over te nemen, door op een meer directe en creatieve manier met elkaar te communiceren.

Grensoverschrijdend

“Vandaag zijn we met 27Names een toonaangevend netwerk dat de sterkste agentschappen in ons vakgebied overal in Europa met elkaar verbindt. Met deze campagne laten we zien dat 27Names voor Europese eenheid en samenwerking staat. We zijn ervan overtuigd dat live communicatie een grote rol kan spelen in wat Europa kan bereiken, op voorwaarde dat we écht grensoverschrijdend communiceren en samenwerken.”