We zwaaien vandaag Marc Balduyck uit als redacteur van Made in Antwerpen. Marc was met zijn decennialange ervaring als economieredacteur van de Gazet van Antwerpen de geknipte man om in 2011 dit nieuwe initiatief van Mediahuis mee op te starten.
‘Made in..’ had de bedoeling om een lacune op te vullen in de economische berichtgeving. Nieuws brengen over ondernemers in de regio op de eerste plaats, maar ook nieuws dat lokale ondernemers kan boeien. Het was onontgonnen terrein waar Marc zich enthousiast heeft ingesmeten. Of het nu ging om een nieuw IT-bedrijfje dat zijn neus aan het venster kwam steken, een nieuwe trendy supermarkt die haar deuren opende, een opvallende nieuwe bedrijfsleider die aantrad, Marc pikte het allemaal op. Hij was ook niet de man die het uitsluitend van achter zijn laptop deed. Een van zijn methodes was om bedrijventerreinen in het Antwerpse te gaan bezoeken om te kijken of daar plotseling nieuwe activiteit te bespeuren was. Ook minder prettig nieuws is nieuws en verdiende de aandacht van ‘Made in Antwerpen’: een faillissement, een ontslag.. Dit werd evenzeer door Marc gebracht.
Ik heb met Marc nog enkele weken ‘samengelopen’ en hij heeft me alvast enkele van zijn tips en tricks geleerd. Hopelijk zullen we in de nabije toekomst nog wel eens een beroep op hem kunnen doen. We, dat zijn collega Edith Vervliet en mezelf, die in de toekomst Made in Antwerpen van ondernemingsnieuws gaan voorzien. De hele ploeg van Made in Antwerpen wenst Marc het allerbeste en veel plezier met de vele lange reizen die hij samen met zijn echtgenote van plan is te gaan maken.