Color Navigator

Antwerps kleurenexpert begeleidt Limburgs groeibedrijf

ANTWERPEN - Color Navigator, dat alles meet en weet over kleuren, gaat een exclusief partnership aan met het Limburgse One Inch Whale, dat onderzoek doet over consumentengedrag. De wetenschappelijk onderbouwde kleurexpertise van de Antwerpse kleurenexpert wordt zo in de marketing- en onderzoekswereld geïnjecteerd.

Thierry Lescrauwaet van Color Navigator: “Het werken met de juiste kleuren is de makkelijkste en snelste manier om de resultaten van uw bedrijf te doen stijgen. Kleur wordt door het merendeel van de bedrijven zwaar onderschat. Color Navigator is het eerste bedrijf ter wereld dat meetbaar de performantie en conversie van online en offline visuele communicatie kan verbeteren op een wetenschappelijk onderbouwde basis. Naast kleur is het natuurlijk belangrijk ook andere elementen te doorgronden.”

Die expertise van het Antwerpse bedrijf gaat One Inch Whale, onderzoeks- & consultancybureau dat consumentengedrag bestudeert om strategisch marketingadvies te geven aan zijn klanten, nu inzetten. “Door de impact en betekenis van kleuren te koppelen aan andere marktonderzoeksgegevens, komen we nog dichterbij wat consumenten denken en voelen. Het partnership met Color Navigator is in die zin een logische en belangrijke aanvulling in de toolbox en technologie die we inzetten”, aldus Wim Hamaekers, medeoprichter One Inch Whale.

De samenwerking moet leiden tot meer relevant en strategisch advies over de visuele identiteit van merken en bedrijven. “Door gebruik te maken van de juiste kleurencombinaties en kleurnuances in je merklogo, verpakking, website of advertentie kan je veel meer impact genereren en inspelen op het verlangen en de verwachtingen van de consument”, zegt Jasper Scheir, mede-oprichter van One Inch Whale.