RedJuliet

Antwerps modemerk deelt zaak met jonge labels

ANTWERPEN – Red Juliet breekt met het helse ritme van de mode-industrie. Het Antwerpse dameslabel gaat voortaan de richting van slow fashion uit en wil opkomende labels een kans geven om naam te maken. Dat gebeurt via het creatieve platform Local Collab.

Na acht jaar in de modewereld wil Julie Vrijens, ontwerper en zaakvoerder van Red Juliet, het langzamer, duurzamer en ecologischer aanpakken. In plaats van twee collecties per jaar zal ze er nog één maken. Die vult ze in het najaar aan met enkele nieuwe stukken in meerdere uitvoeringen. De tijd die vrijkomt steekt ze in een nieuw creatief platform. Onder de naam Local Collab zal Julie Vrijens haar flagshipstore in de Lange Koepoortstraat delen met lokale ontwerpers en jonge merken die nog geen eigen verkoopruimte hebben.

“Ik geloof heel erg in de kracht van kruisbestuiving”, zegt Julie Vrijens. “Elke ontwerper blijft op zijn eigen manier en in zijn eigen stijl werken, maar onder de overkoepelende noemer van Local Collab kunnen we samen gebruikmaken van de winkel, onze collecties voorstellen, stockverkopen houden, events organiseren, enzoverder. Op die manier zullen we elkaar versterken.”

Samen groeien

De bedoeling is dat Local Collab die lokale ontwerpers en jonge merken een platform biedt om een groter publiek te bereiken en duurzaam te groeien. De focus ligt op slow fashion, kwaliteit en persoonlijke beleving.

Local Collab opent op 7 juni de deuren. De eerste Antwerpse labels waarmee Red Juliet zich omringt, zijn Abelone Wilhelmsen (kleding en accessoires), NimZu (juwelen), Studio Ellefant (keramiek), Mon Col Anvers (kleding), Gerald Furniture (meubels), Bloemenatelier (bloemen) en VONK 22 (geurkaarsen).

Lees ook

  • BV
    13/12/2024
    Ikirean
    Lebbeke
  • BV
    13/12/2024
    L&o Consult
    Kontich
  • BV
    13/12/2024
    Innovestai Consulting
    Halle