Cake

Antwerpse LDV United geeft mee vorm aan banking app Cake

ANTWERPEN - Na een succesvolle samenwerking met marketingbureau LDV United presenteert de innovatieve banking app Cake zijn logo en functionaliteiten.

Cake is een gratis banking app die consumenten toelaat om rekeningen van verschillende banken op een intuïtieve manier te beheren vanuit 1 neutrale app. Daarnaast krijgen gebruikers gepersonaliseerd en proactief advies over hun bestedingsgedrag op basis van analyses van geanonimiseerde financiële data. Wanneer gebruikers aankopen doen bij commerciële partners van Cake, worden ze financieel beloond. Belgische techondernemer Davy Kestens stond aan de wieg van Cake.

Facelift

Het 20-koppige team achter Cake heeft veel ervaring in software ontwikkeling en banking. “We hadden een helder idee over onze missie, ons businessmodel en de functionaliteit van onze app, maar dat technische verhaal in begrijpbare taal en op een overtuigende manier brengen, was een stevige uitdaging", vertelt Davy Kestens.

Daarvoor klopte het bedrijf aan bij het Antwerpse LDV United. Zij hielpen Cake aan hun naam, logo, slogan en positionering.

Harry Demey, Brand Inspirator en ceo LDV United: “Ik heb de afgelopen jaren (te) veel start-ups in de B2C gezien die weinig of geen belang hechten aan branding en juiste consumer-insights. Er zijn dan ook weinig echte B2C-start ups doorgebroken. Van uit onze positionering als the people’s agency hebben we met Cake vuurwerk kunnen creëren, ieder op zijn terrein met zijn specialisaties.”

Het Antwerpse marketing-communicatiebureau telt 50 medewerkers en werkt onder meer voor Red Bull, Devos Lemmens, Mooimakers, CM, Opel, Mitsubishi, De Lijn, Febelfin, Torfs en andere merken in btc-omgeving.