Beeple trekt de Franse markt op
Softwarebedrijf Beeple uit Berchem gaat een partnerschap aan met Franse tegenhanger PIXID, dat met zijn 15.000 klanten meer dan 34%… Lees meer
Op 23 februari van 17u tot middernacht staat de Antwerpse KBC-toren in het teken van Google. Belgische computerprogrammeurs nemen er in teams deel aan de preselecties van de vierde editie van Google Hash Code, een internationale programmeerwedstrijd van Google.
Taglayer, Antwerpse startup bij incubator Start it @kbc, en Cronos Groep slaan hiervoor de handen in elkaar.
Deze internationale codeerwedstrijd staat open voor zowel studerende als professionele computerprogrammeurs. Google daagt hen uit om in vier uur tijd een bestaand probleem op te lossen. Alles verloopt in real-time over drie deelnemende continenten: Europa, Midden-Oosten en Afrika. De beste teams worden op 1 april uitgenodigd op het Google-kantoor in Parijs om de finale te spelen. Het winnende team gaat naar huis met smartphones, laptops, tablets en nog meer.
Google maakt het vraagstuk pas bij de start van de wedstrijd bekend. De afgelopen jaren moesten de deelnemers een algoritme maken voor het rijdende wagentje van Google maps of leveringen per drone optimaliseren. De deelnemers zijn vrij om hun programmeertaal te kiezen.
Deze keer organiseert Taglayer het evenement. Samen met KBC, Start it en hoofdsponsor Cronos willen de organisatoren er een grootse gebeurtenis van maken. Wie wil deelnemen kan zich hier inschrijven voor 20 februari 2017 om 18u. Meer informatie over Google Hash Code 2017 Antwerp vindt u hier.
Organisator Taglayer, gespecialiseerd in de ontwikkeling van personalisatiesoftware die voor elke soort website bruikbaar is, werd opgericht door Willem Drijver en Timothy Verhaeghe in 2016. De personalisatiesoftware laat elke website toe om iedere individuele bezoeker een unieke ervaring te geven, zonder de privacy van het individu te schenden. De personalisatie van de content gebeurt door de interesses en personaliteit van de webbezoeker in real-time te analyseren. Taglayer maakt gebruik van cross-website browsing data. Hoe meer websites Taglayer installeren, hoe slimmer de software zal worden en hoe juister de personalisatie van elk individu kan gebeuren. Taglayer draagt privacy hoog in het vaandel en slaagt geen persoonlijke gegevens van het individu op, zoals naam, adres, telefoonnummer, enzovoort. De software kan dus een profiel samenstellen van het individu met behoud van anonimiteit.
Softwarebedrijf Beeple uit Berchem gaat een partnerschap aan met Franse tegenhanger PIXID, dat met zijn 15.000 klanten meer dan 34%… Lees meer
Na lang zoeken naar het perfecte boekingssysteem besloot Johnny Crijns van Wima Bowling en San Marco Village dat dit pakket… Lees meer
LinkedCar, de allereerste spin-off van de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen, laat je de error van je e-bike uitlezen… Lees meer
Sam Pelgroms, gekend van Entrez, neemt samen met zijn vriendin Laura Nollet het gekende The Venue langs de A12 over.… Lees meer
Vastgoedspecialist Hip Estates uit Schilde heeft Belgische exclusiviteit te pakken voor de verkoop van een nieuw resort in Spanje. Net… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen