studenten AP

Antwerpse studenten runnen eigen pop-up design studio

ANTWERPEN – Tweedejaarsstudenten van de opleiding Grafische en Digitale Media aan de Artesis Plantijn Hogeschool starten hun eigen pop-up design studio 51°Noord. Tot eind mei leiden ze de day-to-day business en beheren ze hun klantenportefeuille. De Antwerpse hubs Fosbury & Sons en Lonely Alien delen hun ruimtes en expertise met de studenten.

“De opleiding Grafische en Digitale Media wil graag de functie van incubator aannemen”, zegt opleidingshoofd Wim Lauwers. Het is de bedoeling dat de studenten vooral zelf alles in handen nemen. “We willen onze studenten al vroeg in de opleiding laten kennismaken met ondernemen. De waaier aan skills, die ze in dit avontuur zullen ontwikkelen, zijn essentieel om daarna los van de opleiding hun studio of zelfstandige activiteiten op te starten of verder uit te bouwen”.

Tijdens het traject worden ook ontbijtsessies met verschillende sprekers georganiseerd in samenwerking met stad Antwerpen en TakeOff Antwerp.

Kruisbestuiving

De AP Hogeschool gaat voor deze unieke ervaring in zee met twee Antwerpse creatieve hubs. Fosbury & Sons is een indrukwekkende gedeelde workspace die bekend staat om haar vernieuwende kijk op werken. Lonely Alien is dan weer een jong, innoverend creatief digitaal agentschap dat een stek heeft in het Antwerpse House Of Innovation.

“De studenten krijgen bij Fosbury & Sons de kans om de werkomgeving van de toekomst te ervaren. Ze worden er bovendien omringd door freelancers, business nomads en werknemers van grote en kleine bedrijven. Naast het opbouwen van een groot netwerk zetten ze zo de eerste stap naar ondernemerschap in een echte werkomgeving”, zegt Stijn Geeraets, oprichter van Fosbury & Sons. “Fosbury & Sons wil voldoen aan de behoeftes van de generaties van vandaag en morgen. Wij zetten onze deuren dan ook graag open voor nieuw talent.”

“De meesten onder ons dromen ervan ooit een eigen designstudio op te starten”, volgens Michelle D’Hooghe, tweedejaarsstudent Crossmedia-ontwerp en mede-oprichtster van de pop-up 51°Noord in Fosbury & Sons. “De professionele contacten die we hier leggen zijn van onschatbare waarde, net zoals deze intense samenwerking met mijn medestudenten.”

Eén van de eerste taken die de studenten bij Fosbury & Sons moesten volbrengen, was het creëren van een professioneel portret in samenwerking met de huisfotografen van Beeldhouwers. U kan zelf oordelen of ze daarin geslaagd zijn.

Lees ook

  • BV
    13/12/2024
    Ikirean
    Lebbeke
  • BV
    13/12/2024
    L&o Consult
    Kontich
  • BV
    13/12/2024
    Innovestai Consulting
    Halle