Arne Schelkens – Gemini

Armbandenmerk Gemini zet in op wereldwijde export

LINT – Gemini zal zijn parelarmbanden dit jaar in 50 bijkomende verdeelpunten verkopen, waaronder een aantal in landen waar het nog niet actief was. Daarnaast wil het ook een nieuw segment aanboren met een exclusieve lijn. Op die manier hoopt het bedrijf een omzet te draaien van 2 à 3 miljoen, tegenover 1 miljoen euro in 2018.

Op 6 jaar tijd groeide Gemini uit van start-up tot kmo, met hoofdzetel in Lint. De armbanden verkopen niet alleen in eigen land goed, maar vallen ook in de smaak in het buitenland. Van de 50 nieuwe verkooppunten die Gemini zal openen in 2019, liggen er 15 buiten België. “We ondertekenden distributiecontracten met onder andere Slovenië, Marokko en Italië. Het gaat razendsnel nu. Je kan onze armbanden al vinden van Canada over Dubai tot in Oman”, aldus zaakvoerder Arne Schelkens.

Breed distributienetwerk

In geen tijd stampte Gemini een breed distributienetwerk uit de grond. Met ondertussen al 350 Belgische verkooppunten en meer dan 1000 verdeelpunten wereldwijd, verspreid over meer dan 40 landen. Iedere gezette stap bouwt verder op het succes van de parelarmbanden, waarvan er jaarlijks 150.000 exemplaren over de toonbank gaan.

Het bedrijf mikt in 2019 op een omzet van 2 à 3 miljoen euro. Dat target wil het niet alleen door internationalisering bereiken, maar ook via de lancering van de nieuwe lijn Gemini Exclusive. Deze armbanden zullen vervaardigd worden uit vijf kostbare en zeldzame steensoorten en komen er op vraag van de juweliers. “We voelden dat er ruimte was om een nieuw segment aan te boren. Terwijl we wereldwijd met ons basisassortiment het distributienetwerk verder uitbouwen, verruimen we in de landen waarin we al sterk staan ons aanbod met de luxelijn.”