AtlasCopco_STEM

Atlas Copco lanceert in primeur digitaal wetenschapsspel

WILRIJK – Atlas Copco heeft een digitaal spel ontwikkeld om kinderen kennis te laten maken met wetenschap. Het spel werd gespeeld tijdens de 3de editie van Techno Ninja’s, een initiatief van Pleiades, het vrouwennetwerk van het bedrijf uit Wilrijk. De 60 jonge deelnemers kregen in primeur ook de Internet of Things-innovaties van Atlas Copco te zien.

Bij Techno Ninja’s kwamen kinderen tussen 7 en 14 jaar op een speelse en interactieve manier in contact met STEM (science, technology, engineering en mathematics). Dat moet op lange termijn tot een meer evenwichtige genderdiversiteit op de werkvloer leiden. Op het programma van het event was de workshop rond Internet of Things de absolute blikvanger.

Wouter Ceulemans, president Airtec divisie van Atlas Copco: “We brengen hen in contact met onze eigen innovaties. De rol van Internet of Things zal in de toekomst alleen nog maar belangrijker worden binnen Atlas Copco. Veel van onze compressoren zijn geconnecteerd via Internet of Things en we lanceerden onlangs onze eerste zelflerende compressor. Dit laat ons toe om in real time de prestaties van onze compressoren op te volgen en een betere service te leveren aan onze klanten.”

Ook het gloednieuwe wetenschapsspel van Atlas Copco viel in de smaak. Karen Bens, business controller sustainability & lean enterprise bij Atlas Copco en initiatiefneemster van Techno Ninja’s: ‘'Nog veel te vaak wordt de wetenschapsles geassocieerd met een leerkracht in een witte labojas. Via Gamification, waarbij we concrete situaties uit hun leefwereld als probleemstelling gebruiken, zien ze wetenschap niet langer als een ver-van-mijn-bedshow.”