HybridAgency

Award voor medewerker van Antwerpse Hybrid Agency

ANTWERPEN – Diego Llera, digital strategy manager bij Hybrid Agency, heeft de Data Driven Young Media & Channel Experts (YMCE) Award gewonnen. Hij deed dat samen met Laura Sierra Alvarez van het Brusselse Space. De wedstrijd UMA Day bekroont beloftevolle, jonge talenten binnen advertising en marketing.

Communicatie-, reclame- en mediabureaus zetten de afgelopen jaren meer en meer in op talentvolle data-analisten en online marketeers. Daarom riep YMCE in 2017 de Data Driven-categorie in het leven om ook dit specifieke expertisedomein meer in de kijker te zetten. Voor Hybrid Agency de uitgelezen kans om zijn kunnen te tonen.

“Onze nominatie voor de deelname aan deze wedstrijd was voor ons al een erkenning voor de kansen die we aan jonge data-analisten en online marketeers geven. Diego Llera, en collega Alexander die het net niet tot bij de laatsten schopte, zorgden voor de kerst op de taart”, klinkt het bij Hybrid Agency.

Midden oktober kregen de 8 deelnemende teams een briefing van een opdrachtgever voorgeschoteld. Voor Diego Llera en Laura Sierra Alvarez was dat Volkswagen Belgium. Op het einde van de dag moesten ze hun Data Driven marketinganalyses en –aanbevelingen aan de jury voorleggen. Het verslag het Antwerps-Brusselse duo viel het meeste in de smaak, wat uiteindelijk de award opleverde.