BallonMedia_Robbedoes

Ballon Media steunt Rode Neuzen Dag met nieuwe strip

ANTWERPEN – De campagne van Rode Neuzen Dag is afgetrapt en daar draagt Ballon Media graag zijn steentje aan bij. De Antwerpse uitgeverij lanceerde zopas de speciale strip Robbedoes en de Rode Neuzen. De opbrengst gaat naar jongeren met psychische problemen.

In aanloop naar de 80ste verjaardag van Robbedoes werden tekenaar Charel Cambré en Antwerps scenarist Marc Legendre aangeduid om het iconische personage Robbedoes in een Vlaams jasje te steken en zo bekender te maken bij het jonge, brede Vlaamse lezerspubliek. Het resulteerde al in de titels Happy Family en Het Plan van Wiebling die wekenlang in de Belgische top 10 van bestverkochte strips stonden. Op 12 december komt ook De Wolfman er nog aan. Nu de campagne rond Rode Neuzen Dag van start is gegaan, werd ook een speciale editie gelanceerd.

Alexis Dragonetti, ceo Ballon Media: “Wie Robbedoes een beetje kent, weet dat deze legendarische stripheld altijd klaar staat om te helpen. Als uitgever leek het ons dan ook heel passend om met dit op maat gemaakte avontuur ons steentje bij te dragen.”

Ballon Media is al bijna 10 jaar een toonaangevende uitgeverij van stripverhalen en kinderboeken. De onderneming geeft niet alleen eigen titels zoals Jommeke uit, maar is ook de exclusieve Nederlandstalige partner van uitgeverijen zoals Dupuis, Dargaud, Le Lombard, Glénat en Casterman. Ook de internationale exploitatie van de eigen kinderboeken behoort tot de kernactiviteiten.

Rode Neuzen Dag is de goeddoelactie van VTM, Qmusic en Belfius om jongeren met psychische problemen te helpen. Het album Robbedoes en de Rode Neuzen kost 5 euro en is in papieren versie verkrijgbaar bij Carrefour en Standaard Boekhandel. Het album is ook als e-strip te koop op www.yieha.be.