De Baloise leidertruien Het publiek mag zijn favoriete leiderstrui kiezen

Baloise Insurance laat publiek leiderstrui van Baloise Ladies Tour kiezen

Na een jaartje uitstel zijn organisator Geert Stevens van GLS Sport en hoofdsponsor Baloise Insurance uit Berchem klaar voor de start van de Baloise Ladies Tour. Met dit initiatief wil Baloise niet alleen het vrouwenwielrennen ondersteunen, maar ook inspelen op het belang van bewegen en fietsen in het algemeen. Wielerfans kiezen zelf de leiderstrui uit drie ontwerpen van Camille Liebaert van sportmerk Recto Verso.

Baloise Insurance is als sponsor al vele jaren thuis in het wielrennen op de weg, de piste en in het veld. In het vrouwenwielrennen is de verzekeraar actief via het cyclocrossteam Baloise Trek Lions met onder andere Lucinda Brand. Door hoofdsponsor te worden voor drie edities van de Baloise Ladies Tour wil Baloise Insurance meer diversiteit in haar programma brengen.

“We hebben al lang een hart voor koers en zijn blij dat we met de sponsoring van de Baloise Ladies Tour ons steentje kunnen bijdragen tot de groei van het wielrennen voor vrouwen dat steeds meer aanhang wint, zowel competitief als recreatief. Sport en bewegen is belangrijk voor het welzijn van ons allen en daarin willen we onze rol graag opnemen”, vertelt Bart Walraet, directeur corporate marketing van Baloise Insurance

Baloise warmt de fans al op voor de rittenkoers die van 8 tot 11 juli gereden wordt. Camille Liebaert, de bezielster van het Belgische sportmerk Recto Verso, ontwierp drie modieuze leiderstruien. Via een grote poll op Facebook en Instagram kan iedereen tot 4 juni bepalen in welke trui de leidster van de Baloise Ladies Tour op het podium staat deze zomer.