Ads & Data

Bart Decoster gaat Ads & Data leiden

De eerder aangekondigde nationale reclameregie van Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus Skynet en Pebble Media start op 1 april onder de noemer Ads & Data. De uiteindelijke bedoeling is om gegevens van tv-kijkers te koppelen aan data van lezers van websites en kranten, om zo gerichter te kunnen adverteren. Bart Decoster, huidig Director Mediahuis Advertising, wordt de ceo van Ads & Data.

 

De reclameregies van SBS Belgium, Mediahuis, Pebble Media en Proximus Skynet bundelen hun portfolio, expertise én ervaren teams in één nieuwe nationale regie: Ads & Data. Bovenop het indrukwekkende lijstje van mediamerken komt nog eens een selectie van data, uiteraard mits respect voor de privacywetgeving.

Samen bereiken de verschillende mediabedrijven achter Ads & Data consumenten via kranten, televisiezenders, en online platformen. Elke deelnemer in de joint venture beschikt over data die adverteerders kan helpen het juiste publiek te bereiken.

Bart Decoster, ceo Ads & Data: “In het medialandschap van vandaag hoef je niet altijd overal tegelijk te zijn. Je moet vooral zijn waar je moét zijn. Bij de juiste mensen op het juiste moment. De moraal van ons verhaal is dan ook: wij vergroten onze schaal, de adverteerder verkleint zijn overtollige reclame-investeringen. We verkopen niet alleen reclameruimte, we hebben ook een visie op wat reclame anno 2021 hoort te zijn. Een visie waarmee we de hele sector willen mobiliseren en die ons meteen het meest sexy loket van de markt moet maken."

Als ceo zal Bart Decoster worden bijgestaan door Bart Demeulenaere (SBS) als Chief Commercial Officer en Koen Van Rhijn (Pebble Media) als Chief Operating Officer.