Nieuws Antwerpen Beemsterkaas in de prijzen tijdens de ‘Oscars van de reclamefilmpjes’

Beemsterkaas in de prijzen tijdens de ‘Oscars van de reclamefilmpjes’

Jean Paul Snoeckx

Beemsterkaas in de prijzen tijdens de ‘Oscars van de reclamefilmpjes’

WILRIJK – Producers, regisseurs en marketeers uit veertig verschillende landen bliezen vorige week verzamelen in het Duitse Hamburg voor de World Media Festival for Television and Corporate Media, zeg maar de ‘Oscars van de reclamefilmpjes’. Het Antwerpse productiehuis New Impact ging naar huis met zilver in de categorie Brand Identity. De film ‘Beemster, Beyond Delicious’ wist de jury te overtuigen met een doortastende boodschap en verbluffende plaatjes.

De Antwerpse producer Jean Paul Snoeckx staat al sinds 1988 aan het roer van zijn eigen productiehuis New Impact. Het team bestaat uit vier vaste medewerkers. “Een reclamespot wordt gemaakt in verschillende fases”, vertelt hij. “We doen dan ook vaak beroep op freelance regisseurs en scenaristen. Ons productiehuis bestaat intussen 34 jaar en dat is redelijk uniek voor de sector.”

Infomercials

New Impact doet niet meteen bij iedereen een belletje rinkelen, tot je het palmares erbij neemt. “We maakten filmpjes voor bedrijven als Beemster Kaas, ArcelorMittal en Cardoen, maar ook voor de Stad Antwerpen en Toerisme Vlaanderen”, blikt Snoeckx terug. “Het gaat dan niet enkel om kortere spotjes, maar ook om – wat we dan noemen – infomercials. Die zijn wat langer, maar evengoed geschikt voor in een reclameblok.”

Authenticiteit

Maar wat geeft ‘Beemster, Beyond Delicious’ recht op een podiumplaats in de internationale ranking? “De jury let zowel op de boodschap van het filmpje als de vormgeving. Het is belangrijk dat een film binnen een kort tijdsbestek een goed beeld geeft van het merk. Ik denk dat we erin geslaagd zijn de authenticiteit van Beemster over te brengen. Dat deden we onder meer met enkele krachtige beelden, zoals die van de Beemsterpolder in Nederland.”

 

De zon komt op boven de Beemsterpolder. Foto uit Beemster, Beyond Delicious

“Het was een natte zomer, dus we moesten onze draaidagen goed uitkiezen. We waren heel blij met die mooie ochtendmist.”

Van de 821 inzendingen vielen er enkele tientallen in de prijzen in Hamburg. New Impact viel vanaf 2016 vier jaar op rij in de prijzen. Beemster, Beyond Delicious is in het Engels te bewonderen via de link, of in het Nederlands via de reclameblokken van VTM.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.