BLUE MOON STUDIOS at Kinepolis

BLUE MOON en Kinepolis hosten samen hybride bedrijfsevents

Kinepolis stelt in Antwerpen een filmzaal permanent ter beschikking voor BLUE MOON, specialist in het streamen van bedrijfsevents uit Aartselaar. Voor de coronacrisis organiseerde Kinepolis zo’n 1.200 bedrijfsevenementen per jaar in België. Nu wil de groep inzetten op de online mogelijkheden van events. De ‘BLUE MOON studios at KINEPOLIS’ worden op vrijdag 26 maart officieel in gebruik genomen met een panelgesprek over de toekomst van bedrijfsevents.

BLUE MOON verzorgt in normale omstandigheden de technische ondersteuning en realisatie van evenementen. Bij het uitbreken van de pandemie heeft BLUE MOON in geen tijd zijn businessmodel heruitgevonden. Ze bouwden een netwerk van intussen 15 online eventstudio’s op vijf verschillende locaties. Op een jaar tijd verzorgde de Aartselaarse onderneming meer dan 500 online corporate events.

“Deze nieuwe samenwerking combineert het innovatievermogen en de wendbaarheid van BLUE MOON met de logistieke en hospitality-kracht van Kinepolis”, zegt Gregory Buytaert van BLUE MOON. “We breiden onze online studio’s uit met een ‘hybrid theatre’. Zodra het mogelijk is, zullen we ook fysieke bezoekers ontvangen. Zo kunnen we samen met Kinepolis klanten de mogelijkheid aanbieden om digitale, hybride of multilocation-events te organiseren.”

Volgens Kinepolis zal, ook wanneer fysieke evenementen terug mogelijk zullen zijn, het digitale luik blijven bestaan. Niet om de fysieke evenementen te vervangen, maar wel om ze te versterken.

“De afgelopen periode hebben we massaal de voordelen van digitale events ontdekt, maar er blijft een nood aan networking en elkaar fysiek ontmoeten”, zegt Séverine Smetz, National B2B manager van Kinepolis. “Wij geloven dat we in de toekomst meer en meer zullen evolueren naar hybride events, waarbij content wordt gestreamd maar er ook gewoon publiek in de zaal zit, al dan niet met een netwerkreceptie achteraf. Onze bioscoopinfrastructuur leent zich daar uitstekend toe. Door onze goede regionale spreiding is het perfect mogelijk vanuit Antwerpen naar andere locaties in de Benelux en daarbuiten te streamen. Zo spelen we in op de noden van de bedrijfswereld in deze uitdagende tijden.”