Starter van de week: Jonge Antwerpse mama’s openen babywinkel Pipamae
ANTWERPEN - Goed nieuws voor wie een kindje verwacht of er pas eentje mocht verwelkomen. In de Lange Lozanastraat opendene Jill… Lees meer
Met 14.000 stuks aangeboden kleding is Cazou.nl de derde grootste marktplaats voor tweedehands modeartikelen in Nederland. Twee jaar geleden lanceerde Tim Fockedey uit Brasschaat, in partnership met Lemon Companies uit Kontich, dit online platform dat vooral voor baby- en kleding bijzonder in trek is.
Tim Fockedey, zaakvoerder Cazou: “Op termijn wil ik met Cazou ook andere markten in Europa veroveren. En daarvoor kijk ik uit naar de juiste partners.”
Na zijn studies Communicatiemanagement in Antwerpen volgde Tim Fockedey in 2013 een vervolgtraject bij de business school UIBS. Zo kwam hij in contact met een Nederlandse medestudente die fervent tweedehandskleding kocht en verkocht en niet erg tevreden was over het bestaande aanbod tweedehandsplatformen. Dat bracht Tim op het idee een alternatief te bedenken, wat uiteindelijk is uitgegroeid tot Cazou.
Hoewel Cazou.nl artikelen voor alle leeftijden aanbiedt, doen vooral baby- en kinderkleding het heel goed.
“Baby’s groeien snel, dus babykleding kost ouders handenvol geld. En dat op een moment dat ze het vaak sowieso al financieel moeilijker hebben. Op Cazou koop je voor 30 à 50 euro al een volledige garderobe. En die kan je daarna nog voor een groot stuk doorverkopen. Zo besparen ouders tientallen tot honderden euro’s per jaar”, zegt Tim Fockedey.
Online kledingplatformen zijn in Nederland succesvol. Jaarlijks worden er online 10 miljoen stuks tweedehandskleding gekocht en verkocht. Marktplaats.nl is de grootste aanbieder, maar meer en meer maken gespecialiseerde nichespelers zoals Cazou hun opwachting.
Cazou is bijzonder gebruiksvriendelijk door een volledige automatisatie van het verkoopproces.
Fockedey: “Communicatie is mogelijk op Cazou, maar niet langer noodzakelijk. Net als op een webshop kan je alles eenvoudig in een winkelmandje stoppen en afrekenen met de kaart. Wij verdelen de orders onder de verschillende verkopers en zorgen ervoor dat de pakjes goed bij de klant aankomen. Het is deze eenvoud en veiligheid die gebruikers erg appreciëren.”
Voorlopig is Cazou alleen actief op de Nederlandse markt. Focus van Cazou blijft vooral op wat het uniek maakt in Nederland: baby- en kinderkleding. Op termijn wil Cazou ook andere markten in Europa veroveren. En daarvoor kijkt Fockedey uit naar de juiste partners.
ANTWERPEN - Goed nieuws voor wie een kindje verwacht of er pas eentje mocht verwelkomen. In de Lange Lozanastraat opendene Jill… Lees meer
De Vlaamse regering investeert 25 miljoen euro in het wegwerken van de leegstand in 82 gemeenten, waarvan 25 in de… Lees meer
Lab9 Stores neemt vijftien Switch-locaties over en wordt zo de grootste Apple Premium Reseller van het land. Switch was recent… Lees meer
WIJNEGEM - De Corneel Geerts Transportgroup zal op vraag van zijn lokale agent Discordia goederen verzamelen voor humanitaire hulp in… Lees meer
Antwerpen centrum heeft er een nieuwe aperobar bij. Bar Georges is een bar waar 30+’ers op een ongedwongen manier kunnen… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen