Tijdens de koude en grauwe winterdagen zoeken mensen warmte bij elkaar. Hetzelfde geldt voor de vier Belgische merken die bijna de hele maand december hun tenten opslaan in Antwerpen. “Kerst gaat om gezelligheid, samenzijn en cadeautjes”, vertelt Griet Depoorter, ontwerpster van Wolvis. “Als Belgische merken vinden we het belangrijk om elkaar beter te leren kennen en elkaar te ondersteunen. We maken ook graag tijd voor échte ontmoetingen met onze klanten en doen dat deze keer in volle kerstsfeer, pal in het hartje van de Koekenstad.”
De samenwerking tussen de vier Belgische bedrijven kwam naar eigen zeggen erg natuurlijk tot stand. “Ik zie dit als een experiment, en daar houd ik wel van”, aldus Depoorter. “Annelies stuitte op enkele leegstaande panden in het centrum. Na wat rondbellen hadden we een groepje van vier leuke merken met producten die elkaar goed aanvullen.
Breigoedlabel Wolvis is vooral bekend om zijn exclusieve sjaals van zachte merinowol. In de pop-upwinkel zal je naast sjaals, waaronder exemplaren uit de samenwerking met woordkunstenaar Maarten Inghels, ook vesten, mutsen, wanten en sokken vinden. “Cadeautjes voor elke leeftijd en elke budget”, verzekert Depoorter.
Bij Cîme kan je terecht voor onder meer biologische skincare, bodylotions en dag -en nachtcrèmes. Annelies Timmermans focust op de verkoop van praktische en verfijnde handtassen terwijl King Comf onder meer kleurrijke kimono’s, kussens en plaids van de hand zal doen.
De pop-upwinkel is geopend van 8 tot 30 december. Van maandag tot zaterdag tussen 11u en 18u, op zondag van 12u tot 17 (24 december tot 16u). Op 25 december is de winkel uitzonderlijk gesloten.