Wim Vos Cardoen

Cardoen heeft al meteen succes over de taalgrens

WILRIJK - De nieuwe Waalse filialen van autosupermarkt Cardoen in Luik en Charleroi zijn nu al een succes dankzij de online showroom. De volledige stock van Cardoen, met meer dan 1.000 wagens, kan je bekijken, reserveren voor een proefrit en ook aankopen in de online showroom.

Cardoen telt in totaal 16 autosupermarkten over heel België. Door twee nieuwe vestigingen te openen in Luik en Charleroi breidt de autosupermarkt haar Waalse aanwezigheid verder uit. Cardoen heeft nu 5 vestigingen in Wallonië (Bergen, Namen, Doornik, Luik en Charlerloi), 8 in Vlaanderen en 3 in de Brusselse rand.

Wim Vos, ceo van Cardoen: “De uitbreiding in Wallonië was een logische keuze. De laatste jaren groeide het aantal websitebezoekers uit Wallonië sterk. In 2018 bereikte Cardoen.be 30% meer Waalse consumenten dan in 2017. Om deze klanten ook in een fysieke locatie te kunnen verwelkomen, hebben we er een prioriteit van gemaakt om in Luik en Charleroi nieuwe vestigingen te openen.”

De populariteit van de nieuwe locaties bleek al voor de officiële opening. Jerome Bousman, regionaal verantwoordelijke voor Cardoen: “Van zodra onze klanten op onze website zagen dat de filialen in Charleroi en Luik open waren, hebben we dat in de toonzaal en onze mailbox gevoeld. Nog voor de officiële opening in Charleroi liepen de eerste klanten tussen de schilders door naar binnen om er hun nieuwe wagen te bestellen die ze online bekeken in de showroom.”

Bij Cardoen zijn ongeveer 85 procent van de verkochte auto's nieuwe auto's, 15 procent zijn jonge tweedehandswagens. Het aanbod bestaat uit 25 merken. Cardoen verkoopt ongeveer 13.000 auto's per jaar.