Cardoen

Cardoen valt in Franse handen

WILRIJK – Cardoen is overgenomen door Aramis. De Europese groep, gespecialiseerd in de onlineverkoop van tweedehandswagens, was met Aramisauto.com al actief in Frankrijk en Spanje en breidt nu ook uit naar ons land. De naam Cardoen blijft wel in het straatbeeld.

Cardoen heeft een omzet van 160 miljoen euro en verkoopt meer dan 13.000 auto's via zijn website en 13 autosupermarkten. Het bedrijf uit Wilrijk biedt een ruime keuze van 25 automerken aan volgens het concept van de laagste prijs. Cardoen, KeBeK en de familie Cardoen verkopen nu hun aandelen aan Aramisauto.com. 

Guillaume Paoli en Nicolas Chartier, oprichters van Aramisauto.com: “Het is onze ambitie om de beste en handigste oplossing in Europa te worden om een auto te kopen. Cardoen deelt dezelfde ambitie en dezelfde waarden als Aramis, en we hebben een vergelijkbare zin voor ondernemen. We kijken ernaar uit om samen te werken met de teams van Cardoen.”

Weinig wijzigingen

Het huidige management van Cardoen blijft behouden en ook het personeel zal niets van de overname voelen. Aan de missie en het merkimago wordt evenmin geraakt. De onderneming zal haar netwerk van autosupermarkten zelfs vergroten met de opening van nieuwe vestigingen in Geel, Charleroi en Luik in de komende zes maanden.  

Wim Vos, ceo van Cardoen: “Door de snelle groei van Cardoen in België waren we op zoek naar een ruimere, Europese dimensie. Met Aramisauto.com hebben we de juiste partner gevonden. Ze hebben veel ervaring met e-commerce en de onlineverkoop van auto's. Dankzij deze extra knowhow kan Cardoen zijn doel nog sneller verwezenlijken: aan klanten de handigste manier bieden om een auto te kopen, met een sterkere interactie dan ooit tussen de website en ons netwerk van autosupermarkten.”