Childhome

Childhome maakt zich klaar voor babyboom

KONTICH – Childhome heeft enkele uitdagende maanden achter de rug, maar is erin geslaagd om de export naar meer dan 60 landen te blijven garanderen. Intussen treft het bedrijf uit Kontich voorbereidingen voor het einde van dit jaar en begin 2021, want de pandemie brengt mogelijks een nieuwe generatie ‘coronials’ met zich mee.

Childhome heeft tijdens de coronacrisis een constante groei in de verkoop laten optekenen en verwacht dat de cijfers ook de komende maanden die positieve trend blijven volgen. De pandemie heeft er namelijk voor gezorgd dat mensen thuis samen meer tijd doorbrengen, wat misschien wel een babyboom inluidt.

“We hebben onze online activiteiten verder uitgebreid door te investeren in een gloednieuwe webshop en zetten sterk in op onze online aanwezigheid”, zegt Cédric Rodrigues, hoofd van sales bij Childhome. “Daarnaast werken we hard aan onze nieuwe collectie, met meer dan 100 nieuwe artikelen waaronder een nieuw lid in onze bekroonde Evolu-stoelcollectie. Ook een aantal innovatieve en uitdagende items komen er nog aan.”

Eigen mini-beurs

Die babyartikelen stelt Childhome traditiegetrouw voor op Kind + Jugend, de belangrijkste internationale beurs in Keulen, waar Childhome de voorbije 35 jaar meerdere Baby Innovation Awards gewonnen heeft. Door de annulatie van dat event, moest het bedrijf nu met een creatieve oplossing voor de dag komen.

“We hebben onze eigen Childhome Inspiration Showroom omgetoverd tot onze eigen corona-proof mini-beurs van 1.000 m². Hier verwelkomen we onze professionele klanten in alle veiligheid. Op deze manier kunnen zij onze nieuwe producten ontdekken en meteen bestellen. Voor overzeese klanten of klanten die beperkt zijn door maatregelen, organiseren we persoonlijke en hoogwaardige video-consultaties."