“Het ontstaan van Aiai komt voort vanuit de AI-chaos die ontstond toen artificiële intelligentie in opmars kwam en we overspoeld werden door informatie”, legt Wouter uit. “Wij willen de drempel verlagen en bedrijven op een praktische manier helpen met hoe ze AI kunnen gebruiken voor hun communicatie. Aiai staat ondernemingen en hun marketingteams bij in hun communicatieproces van A tot Z. Daarnaast geeft Aiai interactieve workshops en hackathons rond het gebruik en de implementatie van AI binnen jouw organisatie. Maxime vult aan: “Artificiële intelligentie blijft artificieel. Daarom is onze menselijke aanpak van groot belang. Niet te veel complexe theorie, maar interactief én met echte cases.”
Lees ook: Unizo Oost-Vlaanderen verkiest The Bee Academy als Starter van het Jaar
De twee trotse zaakvoerders leerden elkaar kennen op de Belgian Advertising School (BAS), een postgraduaat van Thomas More Hogeschool. Beide kwamen ze uit een andere opleiding, zo studeerde Maxime communicatiewetenschappen en Wouter productontwikkeling. “BAS gaat veel verder dan schoolopdrachten. Het uitgangspunt is dat je met de 25 geselecteerde studenten gaat werken aan een pop-up. Deze pop-up wordt dan een echt bedrijf met echte klanten in het werkveld. Zo is Aiai ook ontstaan.”
Naar de nationale ronde
Eind januari stelden alle kandidaten van de wedstrijd hun bedrijf voor aan de jury. “We vinden het knap dat deze jonge ondernemers met tonnen enthousiasme en vastberadenheid naar bedrijven stappen om ze mee te nemen in de grote technologische uitdagingen van het moment. Dat verdient onze steun en aanmoediging.”
Aiai Agency wint nu de provinciale prijs: de award, een begeleiding bedrijfsoptimalisatie, een jaar Unizo lidmaatschap en een jaar lang gebruik van de Dexxter boekhoudtool. Op 19 februari vindt de nationale pitch plaats. Dan strijden de vijf provinciale winnaars voor de nationale titel.