Concrea engageert ook Blokker als partner voor Artis-Historia

artisje

De uitgeverij Concrea gaat bij de herlancering van Artis-Historia vanaf 6 november e.k. samenwerken met het distributiebedrijf Blokker. In liefst 210 servicepunten van Blokker zullen de verzamelaars hun punten kunnen omruilen. Dat kon tot nog toe enkel in de hypermarkten van Carrefour. De uitgeverij uit Brasschaat gaat de fans van Artis-Historia overigens nog extra verwennen door ook oude punten om te ruilen.

Philip Gielkens zette de uitgeverij Concrea zo'n twee jaar geleden op. Het was er hem van begin af aan om te doen iets nieuw in de markt zou zetten. Magazines vol met tips, adviezen en leuke verhalen. Het gaat hem altijd om de combinatie van inhoud en creativiteit. Kwisboeken, puzzeltijdschriften, een magazine met Piet Huysentruyt over koken, een tijdschrift met Sonja Kimpen over gezondheid, een kindermagazine voor Ketnetters.

Artis-Historia ligt helemaal in diezelfde lijn. Artis: dat waren vroeger de prentenboeken over landen en dieren. Historia over geschiedkundige onderwerpen. Dat moet ook vandaag kunnen. Artis-Historia werd in 2004 definitief in de vernieling gereden toen de uitgeverij besliste om niet langer met kleefprenten te werken. Weet je nog: je diende een pakket punten te verzamelen waarvoor je dan een enveloppe met prenten kreeg. Die kon je dan tijdens de lange winteravonden inkleven in je boek. Op een bepaald moment werden de boeken gedrukt mét de prenten. En dan was de fun er kennelijk uit. In 2004 ging Artis-Historia failliet.

Dat doe-element is volgens Philip Gielkens heel belangrijk. Wanneer je dat wegneemt is de ambitie meteen ook weg. Vandaar de idee om de punten van Artis-Historia niet enkel te koppelen aan prenten maar tevens aan uitstappen naar een pretpark, muziekfestivals, sportartikelen, gezelschapsspelletjes enz. Kinderen zijn daar graag mee bezig. Tellen uit hoeveel punten ze al hebben

Concrea heeft die uitdaging ondertussen waar gemaakt. Artis-Historia is terug op de markt. Alleen kwam het er nog op aan de spaarders zo dicht mogelijk te benaderen en daartoe een aantal servicepunten op te zetten. Carrefour engageerde zich als eerste om de spaarders te bedienen. Concrea had in dit opzicht reeds 45 servicepunten opgezet doch in de samenwerking met Blokker komt er nu nog eens 210 bij.

In een Artis Historia servicepunt kan je alle info bekomen over de spaarformule. Maar daarnaast ook plastieken spaarzakjes ophalen voor het bewaren van de punten, de punten omruilen voor stickers of kortingen en de nieuwste Artis Historia boeken aankopen.

Blokker doet in de samenwerking met Concrea overigens nog een extra inspanning door eveneens punten weg te schenken op talrijke non-food producten.

Concrea doet er nog een schep bovenop en zal oude Artis Historia punten tijdelijk omruilen op de Antwerpse Boekenbeurs. Artis Historia zal er voor het eerst een eigen stand hebben. Er kunnen maximaal 250 punten per persoon tijdens de duur van de boekenbeurs worden omgeruild.

Het management van Artis Historia bestaat uit Xavier Verellen en Philip Gielkens, die samen meer dan 40 jaar ervaring hebben in het uitwerken van promotieacties voor de grootste Belgische/Nederlandse kranten en magazines.

 

Foto: Philip Gielkens van Concrea en Frank De Belie van Blokker.