Concrea zet Valois opnieuw in de markt

valois

De populaire zegels van Valois komen terug. De Antwerpse uitgeverij Concrea zette eerder al Artis-Historia terug in de markt. In september gebeurt hetzelfde met Valois.

De zegeltjes van Valois waren enkele jaren terug een vertrouwde aanblik in winkels, beenhouwerijen en bakkerijen. Wie een spaarkaart bijeen kreeg met zijn zegeltjes kon een prijsvermindering krijgen bij een van zijn volgende aankopen. Belgen zijn grote spaarders. En dit ook met zegeltjes. Uitgeverij Philip Gielkens uit Brasschaat ziet dan ook enorme opportuniteiten in het opnieuw lanceren van Valois.

Philip Gielkens is een marketingjongen. Hij werkte jarenlang in de uitgeverswereld. Bij Gilliéron, de uitgever van De Puzzelaar. Bij De Persgroep. Hij raakte er onder de indruk van de verzamelwoede van de Belgen. Punten voor prentjes. Overal waar je ze maar kunt knippen.

Concrea werd ondertussen vier jaar geleden opgestart in Brasschaat als een uitgeverij die iets nieuw in de markt zou zetten. Magazines vol met tips, adviezen en leuke verhalen. Het gaat hem altijd om de combinatie van inhoud en creativiteit. Kwisboeken, puzzeltijdschriften, een magazine met Piet Huysentruyt over koken, een tijdschrift met Sonja Kimpen over gezondheid, een kindermagazine voor Ketnetters. Enkele tijd terug ook nog Take a Break, een sterrenblad vol adviezen en fun.

Artis-Historia ligt helemaal in diezelfde lijn. En nu ook Valois. Valois kon in 2004 niet langer op tegen de kortingen die de winkeliers hun klanten boden. Het bedrijf stopte ermee. Vandaag haalt de merknaam Valois nog altijd een marktherkenning van liefst 80% bij 30-plussers. Gielkens wil het merk daarom opnieuw lanceren.

Vanaf september is het merk opnieuw op de markt. Zij het in digitale vorm. Daarnaast komt er ook een website, Valois.be en een eigen magazine.