BDO – Pavlov Van links naar rechts: Johan Vandenbroeck (voorzitter BDO), Stef Verbeeck (oprichter Pavlov), Michaël Verbeeck (oprichter Pavlov) en Peter Van Laer (CEO BDO).

Consultancybedrijf BDO investeert in Antwerpse merkstrateeg Pavlov

Consultant BDO breidt zijn consultancy-aanbod voor bedrijven verder uit met een participatie in merkstrategiebureau Pavlov. Het speelt hiermee in op de vraag naar advies rondom de uitbouw van merken en strategische positionering.

BDO Belgium is een adviesorganisatie met een reputatie in financiële dienstverlening. Het geeft gespecialiseerd advies om klanten te ondersteunen richting digitale en duurzame groei. Dat doet het onder andere door ze te begeleiden in strategieoefeningen, digitale transformatie, procesoptimalisatie, change- en duurzaamheidstrajecten en riskmanagement. Het advieskantoor begeleidt een klantenbasis van grote internationale bedrijven, kmo’s en privépersonen. In België telt BDO meer dan 950 partners en medewerkers verspreid over het hele land. BDO Belgium werkt vanuit twaalf vestigingen en steunt op een sterk internationaal netwerk dat met een expertenteam van meer dan 110.000 partners en medewerkers actief is in 164 landen.

Pavlov is een onafhankelijke nichespeler en werd opgericht in 2016 door Michaël en Stef Verbeeck. Het bureau is gespecialiseerd in uitdagingen rond merkstrategie, zoals positionering, klantbeleving, merkcultuur en merkidentiteit. Het hoofdkantoor ligt in de Cassiersstraat in Antwerpen.

De juiste positionering 

De twee partijen gaan nu samenwerken. “We merken dat bedrijven niet altijd goed weten hoe ze van hun merk een troef maken”, zegt Peter Van Laer, CEO van BDO Belgium. “Bij herstructureringen bijvoorbeeld zien we dat de juiste positionering van een merk kan bijdragen tot het succes. Verder merken we bij overnametrajecten dat bedrijven veel vragen hebben rond de positionering, cultuur, customer experience en de eventuele rebranding die gepaard gaan met zo’n operatie.”

“Uit onze bedrijvenbarometer blijkt dat de verdere uitbouw van een merk en positionering in de top vijf van investeringsplannen staat bij onze bedrijven”, vervolgt Peter. “We zijn dan ook blij dat we hen hierbij samen met Pavlov kunnen ondersteunen.”

“Onze klanten erkennen hoe bedrijfskritisch hun merk is en welke impact een solide merkstrategie heeft op aspecten als sales, communicatie en HR", vult Stef Verbeeck van Pavlov aan. "Een sterk merk maakt dingen mogelijk, en net als BDO assisteren we onze klanten vooral op momenten van groei en transformatie. Door het partnership met BDO kunnen we onze adviezen nog beter onderbouwen en zijn we in staat onze niche te verdiepen zonder deze te verbreden.”