De Laet en Van Haver

De Laet – Van Haver versterkt management

HOVE/AARTSELAAR/ANTWERPEN - Op 25 jaar is het kwaliteitsvlees van De Laet-Van Haver uitgegroeid tot een internationaal keurmerk. Om verdere expansie te begeleiden versterkt De Laet-Van Haver haar management met het aantrekken van Ben Clockaerts als ceo.

Wat in 1992 begon met een bescheiden slagerij in het Antwerpse Hove is geëvolueerd naar 2 slagerijen (Butcher’s Store), een restaurant (Butcher’s Dining), een productie-atelier (Butcher’s Craft) in Aartselaar en een groothandel die levert aan meer dan 150 toprestaurants en distributeurs in tien Europese landen.

Externe ceo aangetrokken

Om de verschillende activiteiten van de diverse vennootschappen te stroomlijnen en de groeistrategie mee vorm te geven, zal Ben Clockaerts als ceo deel uitmaken van het management van De Laet-Van Haver. Met zijn ruime sales- en retailervaring als commercieel- en export directeur, bij onder andere AB-Inbev, Coca Cola, Palm nv en Thomas Cook, wil hij mee bouwen aan de professionalisering en de groeistrategie.

Luc de Laet: “Door de sterke groei de afgelopen jaren, stelde ik vast dat we anno 2018 op onze eigen beperkingen botsten. We hebben nood aan een manager die zich op de zakelijke kant kan focussen en we zijn ervan overtuigd dat Ben daarvoor de geknipte persoon is. Ik wil graag opnieuw meer op de werkvloer staan, tussen onze medewerkers, dicht bij de klanten, terug naar de ambacht, met focus op het creatieve en innovatie”

Ben Clockaerts: “Ik droom er al jaren van om zelf te ondernemen, om mijn uitgebreide ervaring ten dienste te stellen van een pracht bedrijf in volle groei met veel enthousiaste medewerkers. De passie voor het ambacht en het product, de authenticiteit van Luc en Peggy en de goesting om verder te groeien, hebben me overtuigd om de stap te zetten.”

Door in de toekomst het netwerk van eigen slagerijen en haar horeca en cateringactiviteiten verder uit te bouwen, wil De Laet-Van Haver de verkoop van eigen producten nog verder uitbreiden. Daarnaast ziet het bedrijf nog expansiemogelijkheden in retail en in de groei van het aantal buitenlandse distributeurs. Secreto 07, een rundsham gedurende 7 weken gedroogd in een melange van zeven kruiden, is vandaag uitgegroeid tot een internationaal merk en wordt verkocht aan de top in de gastronomie.