Reynders Label Printing 5 Bart en Sebastiaan Reynders voor het nieuwe bedrijfsgebouw in Boechout. Foto: Filip Spoelders

Derde generatie bij Reynders Label Printing in Boechout is aan zet: “We waken over onze familiewaarden”

Met het aantreden van de derde generatie en een uitbreiding van de bedrijfsgebouwen in Boechout heeft Reynders Label Printing een nieuwe stap richting de toekomst gezet. “We zijn een sterk groeiend bedrijf en blijven innoveren”, zeggen de nieuwe zaakvoerders Bart en Sebastiaan Reynders.

Producten uit de chemie, pharma, cosmetica, dranken- of voedingsector, de kans is groot dat ze een label of etiket van Reynders Label Printing uit Boechout dragen. “We hebben dan ook klanten van de slager in het dorp tot multinationals in de chemie en pharma”, vertellen Bart en Sebastiaan Reynders.

De neven namen recent het roer van het bedrijf over en vormen de derde generatie van het familiebedrijf. Na oprichter Emile, zijn zonen Paul, Jacques en Marc zijn het nu de kleinzonen die Reynders besturen. “Marc heeft de fakkel doorgegeven, maar hij zit nog wel de raad van bestuur voor. Sinds zijn professioneel afscheid werken we met een managementteam. We worden bijgestaan door drie externen terwijl wij naast de dagelijkse activiteiten over onze familiewaarden zullen waken. Want Reynders blijft een familiebedrijf.”

Onder andere op dranken zijn veel etiketten van Reynders terug te vinden. Foto: Filip Spoelders

Zowel Bart als Sebastiaan hebben de passie voor het drukken en voor etiketten overgenomen van hun vaders. “Ik zat als kind onder tafel al voor drukker te spelen. In het charter van het bedrijf staat dat we niet voor ons dertigste bij Reynders mochten werken. We moesten eerst elders aan de slag, daarna zijn we hier onderaan de ladder begonnen”, geeft Bart aan.

Naast Boechout heeft Reynders momenteel bedrijven in Libramont, Frankrijk, Polen, Spanje, Duitsland en India. “Twee jaar geleden zijn we in Boechout begonnen met de bouw van een bijkomende productiehal voor onze afdeling pharma. Deze is nu geopend en ze verhoogt onze capaciteit hier met veertig procent. In Boechout werken 330 personen, in de hele groep meer dan zevenhonderd”, stipt Sebastiaan enkele cijfers aan.

De cosmetica is een belangrijke sector voor het bedrijf. Foto: Filip Spoelders

Samen met Bart komt hij dus aan het hoofd te staan van een groeiend bedrijf. “We zijn een sterk groeiend bedrijf en we zullen blijven innoveren. We hebben meer dan drieduizend klanten en we zijn actief op de Aziatische markt. Zelf dromen we ook van Amerika. Blijvend vooroplopen op vlakken als duurzaamheid, flexibiliteit, innovatie, kwaliteit en snelle levertermijnen blijven onze uitdagingen. Maar het familiale karakter behouden blijft belangrijk. Onze medewerkers moeten voelen dat ze betrokken worden bij wat we doen en voor wie. We informeren ze doorlopend en als het mooi weer is, zetten we graag een ijskar voor de deur. Binnenkort houden we een sinterklaasshow”, geven de neven één van de troeven bij Reynders mee.

Uiteraard moet ook hun product helemaal op punt staan. “We staan sterk in het drukken van labels die een toegevoegde waarde bieden. Mooie kleuren op bijvoorbeeld de sleeves die over het volledige product worden aangebracht, functionele etiketten voor de pharma en de hoogstaande kwaliteit moeten deze meerwaarde creëren. Daar gaan we steeds naar op zoek, want we zeggen nooit neen tegen ons klanten”, besluit Bart.

In de supermarkt heeft iedereen wel eens een etiket uit Boechout gezien. Foto: Filip Spoelders

De labels komen in de meest uiteenlopende sectoren voor. Foto: Filip Spoelders