Didier Neyt in poleposition voor titel marketer of the year

didier_neyt

Je kent ongetwijfeld hun hilarische radiospotjes: de kampîoenschappen woestijnjodelen, paaldansereswerpen, rotsblokkappen, bergflankdansen.... De outdoorsportwinkel AS Adventure (Hoboken) laat je graag eens glimlachen, lachen. De spotjes kunnen Didier Neyt, de marketingofficer van de keten allicht aan de titel Marketer of the Year helpen.

STIMA (de organisatie Stimulating Marketing) en Roularta Media organiseren dit jaar voor de 20ste keer de verkiezing van de Marketer of the Year. Het event is uitgegroeid tot een belangrijk netwerkfeest waarop iedereen uit de marketingwereld present tekent.

De marketers worden als kandidaat voor de titel gescreend door een professionele jury die zowel de business resultaten van de bedrijven, de innovatieve ontwerpen, de rol van de marketer binnen het bedrijf als de communicatie en de visie rond duurzame ontwikkeling evalueren.

De professionals brengen 50% van de stemmen uit, STIMA 25% en het grote publiek eveneens 25%.

Na een eerste schifting blijven vandaag nog vier kandidaten over: Vincent De Dobbeleer (Eneco), Astrid Leyssens (Ecover), Peter Pintens (Douwe Egberts) en Didier Neyt (AS Adventure).

Didier Neyt kan met zijn radiospotjes een grote kans maken op de titel. Hij heeft er zijn bedrijf AS Adventure hoe dan ook mee gepositioneerd op een markt die volop in beweging is. AS Adventure is vandaag een merknaam die sterk uitstraalt.

Didier Neyt is ondertussen al zo'n 15 jaar bij AS Adventure. Hij werkte voorheen voor Suzuki Belgium en DAF Belgium.

AS Adventure zit als bedrijf overigens in een overgangsfase. De huidige meerderheidsaandeelhouder, Lion Capital heeft het bedrijf te koop gezet. De onderneming van (nu) minderheidsaandeelhouder Emiel Lathouwers gaat daardoor in de komende maanden ongetwijfeld een andere richting uit. AS Adventure tekende in 2013 voor een omzet van liefst 360 miljoen euro.