BlindDateBizz_Afl48_2

Dirk Van Roy van Easyfairs leert veel uit evaluatiegesprekken

Dirk Van Roy van Easyfairs en Toon De Somer van het gelijknamige bedrijf zetten zich opnieuw aan tafel voor het tweede deel van hun Blind Date Bizz. 

Binnen Easyfairs wordt het Triple-O principe gehanteerd. Dirk Van Roy: “Iets wordt gezegd en dat moet naar een hoger niveau worden gebracht in plaats van meteen erover te discussiëren. Objectiveren is dus een eerste element. Daarnaast zetten we ook in op optimisme en willen we het openstaan voor kritiek stimuleren. We hebben nu in onze evaluatiegesprekken een managerscan geïntegreerd, waardoor iedereen anoniem anderen kan beoordelen. Daar komen enorm interessante dingen mee naar boven, die men anders misschien niet zou durven zeggen.” 

De heren hebben het ook over het gebrek aan ondersteuning voor ondernemers in Vlaanderen. Toon De Somer: “Zeker als starter. Dan moet je al bereid zijn om 10 jaar geen geld te verdienen. Ik kwam zo het eerste jaar bij de boekhouder binnen, denkende dat ik goed bezig was. Hij stelde me voor om terug vertegenwoordiger te worden. Daar schrok ik van. Gelukkig ben ik blijven doorzetten.”