ANTWERPEN – Als modehoofdstad van Vlaanderen is Antwerpen al decennialang een aantrekkingspool voor modestudenten, ontwerpers, bedrijven, shop- én modeliefhebbers. In de nieuwe campagne Dressed by Antwerp zetten Elodie Ouedraogo en Tom Smith, beiden liefhebbers van Antwerpse mode, Antwerpen als modestad in de schijnwerpers.
De campagne Dressed by Antwerp toont de mondiale invloed van de Antwerpse modescene door beroemde fans van Antwerpse mode te laten poseren in gloednieuwe creaties van masterstudenten Shuting Qiu (China), Nick Haemels (België) en Julia Ballardt (Duitsland) van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen.
“Het wordt vaak in eigen land onderschat hoe beroemd Antwerpen eigenlijk is in de internationale modescene. Maar de Modeacademie heeft zoveel talent voortgebracht, tal van grote modehuizen hebben Belgen of ontwerpers uit onze Academie binnengehaald”, aldus Elodie Ouedraogo, voormalig atlete en Olympisch medaillewinnaar. Het allereerste designstuk dat Elodie kocht was een ontwerp van Dries Van Noten uit een stockverkoop.
Tom Smith, frontman van de Britse rockband Editors, droeg in het verleden al ontwerpen van Dries Van Noten on stage en bezocht samen met de band zijn winkel/atelier in Antwerpen.
Grote banners
De campagne is te zien op internationale luchthavens en treinstations waar toeristen en zakenreizigers passeren, en ook in het shoppinghart van Antwerpen op een gevelbrede banner in de Huidevettersstraat.
Claude Marinower, schepen voor Marketing en Communicatie: “Met deze campagne willen we enerzijds onze modereputatie bij (internationale) mode- en shoppingliefhebbers versterken. Anderzijds willen we ook de (internationale) modehuizen en retailers overtuigen om zich te vestigen in een modestad met mondiale invloed en ruime afzetmarkt.”
In aanloop naar de jaarlijkse modeshow van de modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen begin juni 2019 zal de campagne nog meer in de stad Antwerpen zelf te zien zijn.