Coolblue Matthias De Clercq, manager Coolblue België

Drukste dagen ooit voor Coolblue

[caption id="attachment_36347" align="alignleft" width="210"]Matthias De Clercq, manager Coolblue België Matthias De Clercq, manager Coolblue België[/caption]

In de aanloop naar kerst breekt Coolblue, één van de grootste webwinkels in België en Nederland, al zijn verkooprecords. Deze week zullen er tot 55% meer pakketjes de deur uitgaan in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Uitschieters onder de geschenkartikelen zijn dit jaar:  de Chromecast, een apparaat zo groot als je duim waarmee je moeiteloos van iedere TV een volwaardig mediacenter maakt;  de Activity Tracker die bijhoudt hoeveel stappen je zet en hoeveel calorieën je verbrandt en elektrische tandenborstels, zonder verdere uitleg.

De week voor kerst is traditioneel de drukste periode van het jaar voor Coolblue. Verwacht wordt dat er maar liefst 20 km aan verpakkingsdozen zullen worden gebruikt. Zo’n 70 vrachtwagens gevuld met pakjes, zullen de komende uren de Coolblue magazijnen verlaten.

“Coolblue groeit sowieso al als kool, maar deze week is dit extreem. Er worden zo’n 360 werkkrachten in de magazijnen ingezet om alles op tijd buiten te krijgen. Voor 23.59 uur besteld, is morgen immers gratis geleverd. We doen er dan ook alles aan om deze belofte waar te maken”, zegt Matthias De Clercq, manager Coolblue België.

Ook in de fysieke winkels van Coolblue – waaronder die van de Belgische hoofdzetel aan de Boomsesteenweg in Wilrijk, Lochristi en de recent geopende winkel in Zaventem – is het deze week alle hens aan dek. Er zijn opvallend meer mensen die er hun online besteld pakje komen afhalen of productadvies willen.

Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 330 webshops en 8 fysieke winkels in Zaventem, Wilrijk, Lochristi, Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht en Amsterdam. De online retailer verkoopt consumentenproducten via het internet in 12 categorieën, gaande van telefonie, computer & tablets over tuin & klussen tot koken & tafelen. In 2015 behaalde het bedrijf een omzet van 555 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste webwinkels van de Benelux.