21752904_1635362519828832_2755374445814861262_o

EasyLife dienstencheques groeit

Opgestart in 2009 met hoofdzetel in Antwerpen is EasyLife dienstencheques in 2017 weer gegroeid in cijfers en in nieuwe uitbreidingen. Vandaag heeft het bedrijf in totaal 17 kantoren, heeft het al 9.000 gezinnen geholpen, stelt het 1.400 huishoudhulpen en maar liefst 40 bedienden tewerk. EasyLife heeft in de regio Antwerpen kantoren in Berchem, Borsbeek, Kontich, Schilde, Westmalle en Wilrijk.Louis Ballegeer, oprichter en CEO EasyLife dienstencheques: “In 2017 hebben we 4 nieuwe kantoren geopend en 366 mensen aangeworven. Dit jaar openen er nog 4 kantoren: Mechelen, Genk, Roeselare en Dendermonde.”

Dienstencheques bestaan sinds 2004 en hebben een dubbel doel: laaggeschoolden uit de werkloosheid halen en zwartwerk in de huishoudelijke dienstverlening vermijden. Dienstencheques mogen enkel gebruikt worden om hulp te vergoeden die in de privésfeer plaatsvindt. Het gaat hierbij om alle taken die een huishoudelijke hulp doet zoals poetsen, wassen, strijken, boodschappen doen en ook eten koken. Ze kunnen ook gebruikt worden om het strijkatelier in te schakelen.
De federale overheid subsidieert dienstencheques. Ze kosten relatief weinig, 9 €/uur. Particulieren krijgen bovendien een fiscaal voordeel van 30% zodat het uiteindelijk uurtarief kan dalen tot 6,30 €.

Omzetgroei

EasyLife kende vorig jaar een omzetgroei van maar liefst 31% en verwacht in 2018 een groei van 40% tot 50%.
“Dankzij die groei geloven we steeds meer in onze positie op de markt. EasyLife is klaar om binnen de kortste tijd in de top 10 van grootste dienstencheques bedrijven te belanden. Niemand in de markt groeit zo sterk op organisch vlak. We geloven sterk in onze unieke marketingaanpak en planningssysteem", zegt Ballegeer.  
Dat marketingprogramma richt zich vooral op online. Elke euro die wordt uitgegeven wordt doorgemeten tot aan de kwaliteit van de lead die hij EasyLife oplevert.
“In onze klantenwerving gaan we – in tegenstelling tot andere spelers – op zoek naar klanten voor onze werknemers, en niet omgekeerd. De meerderheid in de sector gaat met een vraag van klanten werknemers zoeken. Wij zoeken de juiste medewerker en gaan een actieve campagne opzetten om voor deze de juiste klant te zoeken”, voegt Louis Ballegeer eraan toe.

Deeleconomie platform

Louis Ballegeer: “We kregen ook steeds meer vragen naar klussen in en rond het huis. Daarom hebben we op 1 januari 2018 met enkele partners het deeleconomieplatform ‘KlaarIsKees’ opgericht.” 
Via KlaarIsKees kunnen zowel particulieren als professionele klussers met elkaar in contact komen. 
De particulieren kunnen legaal en verzekerd klussen uitvoeren onder het gunstige belastingsregime van de deeleconomie, slechts 10%.
“Sinds de start van ons platform hebben zich intussen meer dan 10.000 particulieren geregistreerd om in contact te komen met een klusser. Via deze weg gaat EasyLife zich nog meer profileren als de partner om het leven eenvoudiger te maken”, besluit Ballegeer.