F.Egidio_header

Egidio Fauzia wil met kledingmerk Antwerpen veroveren

Met een vooruitstrevend concept en nieuw logo wil F.Egidio het nauwe contact tussen ontwerper en consument weergeven. Al sinds 2013 werkt het kledingmerk als één van de eersten met een systeem waarbij de collectie persoonlijk tot bij de consument gebracht wordt. Vanaf maart wil het merk dit verkoopmodel laten groeien met een openingsevent in Antwerpen.

Klanten kunnen bij F.Egidio een afspraak maken om de volledige collectie voor het volgende seizoen te ontdekken. Ze worden vervolgens persoonlijk ontvangen en krijgen een woordje uitleg over de collectie. Daarna kan de klant de selectie passen en aan een pre-order tarief aankopen. Na afloop gaan enkele de bestelde stuks in productie. Met andere woorden geen dead stock, geen overschotten.

“Dit systeem werkt echt heel goed voor mijn collecties. We hebben ondertussen een persoonlijk netwerk uitgebouwd. Een sterke community die aandacht heeft voor conscious fashion. De vraag vanuit andere hoeken groeit. Ik ben dankbaar voor de goede mond-tot-mond reclame, maar ook voor jarenlange steun vanuit de media en de modewereld”, aldus oprichter en ontwerper Egidio Fauzia.

Openingsevent Antwerpen

In maart start de pre-order maand met een kick-off in Antwerpen op zaterdag 13 en zondag 14 maart. “Het doel is om op termijn de lijst van steden aan te vullen met Belgische, maar ook internationale locaties. Op die manier willen we een zo groot mogelijk publiek te kunnen bereiken”, besluit Fauzia.