ESAS werft 75 medewerkers aan

esas

ESAS werft op relatief korte termijn 75 nieuwe collega’s aan. Het IT/Internet of things-bedrijf uit Wilrijk nam eerder nog Simac 3Services over en groeide op die manier uit tot de marktleider met meer dan 1000 medewerkers. Deze operatie gaat gepaard met een grote rebranding campagne (foto) voor het bedrijf dat vorig jaar nog zijn 15-jarig bestaan vierde.

Met het toevoegen van Simac 3Services verdubbelde het aantal werknemers bij ESAS van 550 medewerkers naar meer dan 1000. Daar komen op korte termijn nog eens 75 nieuwe medewerkers bij die zullen worden ingezet in de ICT-, telecom- en energie-activiteiten. “Hiervoor zoeken we niet alleen ervaren, technisch onderlegde mensen maar ook starters kunnen dankzij onze permanente interne en externe opleidingen bij ESAS aan de slag”, vertelt Robert Decant, CEO van ESAS.

De nieuwe constellatie leidde recent reeds tot diverse nieuwe klanten dankzij o.a. Service Cruiser™ – de software die ESAS inzet voor field service management. De recente overname maakt van het “nieuwe” ESAS meteen ook de onbetwiste marktleider in de Benelux in de wereld van “The Internet of Things”.

De komende jaren wil ESAS de referentiespeler blijven in de Benelux op het vlak van operationeel beheer van zogenaamde smart devices. “De volgende jaren zal het Internet of Things meer en meer zijn intrede doen. De toepassingen op dat vlak zijn legio. Hét voorbeeld daarvan is de zelfrijdende auto. Al deze toepassingen zullen uit meer en meer slimme componenten bestaan. En die moeten uiteraard geïnstalleerd, onderhouden en beheerd worden”, geeft Decant een concreet toepassingsvoorbeeld.

De komende maanden zal de rebranding systematisch worden doorgevoerd en steeds zichtbaarder worden in het straatbeeld. Hier hoort uiteraard ook een nieuw logo bij. Dat ESAS multi-skilled medewerkers inzet die een steeds bredere waaier van “connected” smart devices aankunnen moet tot uiting komen in dit nieuwe logo.
De kleur van het nieuwe logo brengt de kernwaarden tot uiting die alle ESAS-medewerkers kenmerkt: gepassioneerd, resultaatgericht en een positieve benadering van iedere opdracht.

Om de vernieuwde missie die ESAS zich zelf stelt, beter naar buiten te brengen zal in mei een volledig nieuwe website worden gelanceerd. In eerste instantie wordt gefocust op de rebranding van de vroegere Simac 3Services, waarna systematisch de rest van de organisatie stelselmatig volgens dezelfde principes de geplande rebranding zal ondergaan. Dit betekent dat bijvoorbeeld ook het ESAS-wagenpark op termijn een nieuwe look zal worden aangemeten.