Essent

essent.be ziet slimme woningen aan populariteit winnen

KONTICH – De Belg kiest steeds vaker voor slimme diensten. Dat merkt energieleverancier essent.be uit Kontich aan zijn verkoopcijfers. Ook onderzoek toont die trend aan. Inmiddels is bijna 1 op 5 Belgische woningen uitgerust met slimme oplossingen.

Slimme toestellen zijn aan elkaar gekoppelde apparaten die vanop een afstand via smartphone, tablet of computer bestuurbaar zijn. Uit onderzoek blijkt dat de Belg steeds meer open staat voor dit concept. Niet alleen jongeren pikken de trend op, maar ook meer en meer 25- tot 35- en 45- tot 55-jarigen integreren de slimme diensten in huis.

Bij essent.be vertaalt zich dat in de verkoop van flix-pakketten, de slimme diensten van de energieleverancier. De cijfers zijn het afgelopen half jaar verviervoudigd. De slimme thermostaat is goed voor 74 procent van de totale verkoop. Nadien volgen de slimme verlichting en slimme sensoren. Omdat het concept aan belang wint, wil essent.be met haar aanbod evolueren naar een dienstenleverancier.

Colin Phillips, head of marketing & sales bij essent.be: “We bieden nu drie verschillende slimme oplossingen aan. Het gaat om flixsafe voor de veiligheid, flixmood voor de sfeer in huis en flixheat voor de verwarming. Zelfs met dit zomerweer merken we dat de Belg al aan slimme verwarming denkt. De verkoopcijfers gingen de laatste maanden flink de hoogte in."